سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فایل دانشگاهی
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 178815
کل یادداشتها ها : 2036

نوشته شده در تاریخ 95/5/1 ساعت 8:15 ع توسط admin


آموزش عالی و توسعه ی منابع انسانی در اقیانوس آرام

پایان نامه آموزش عالی و توسعه ی منابع انسانی در اقیانوس آرام مقدمه شما در بخش قبلی، درباره ی اصطلاحات مختلف و مفاهیم اصلی مطالعه کردید، چونکه آنها در زمینه ی «اقتصاد آموزش» به کار برده می شوند این بخش، ادامه ی بخش قبلی است و همینطور به اطلاعات، مربوط می باشد با به کار بردن و مطالعه ی فصل اول می توانید اصطلاحات و مفاهیم مختلف را کاملاً در

دانلود آموزش عالی و توسعه ی منابع انسانی در اقیانوس آرام

پایان نامه آموزش عالی و توسعه ی منابع انسانی در اقیانوس آرام دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود کتاب دانلود نمونه سوال
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل word
حجم فایل 94 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70

پایان نامه آموزش عالی و توسعه ی منابع انسانی در اقیانوس آرام

مقدمه

 

شما در بخش قبلی، درباره ی اصطلاحات مختلف و مفاهیم اصلی مطالعه کردید، چونکه آنها در زمینه ی «اقتصاد آموزش» به کار برده می شوند. این بخش، ادامه ی بخش قبلی است و همینطور به اطلاعات، مربوط می باشد. با به کار بردن و مطالعه ی فصل اول می توانید اصطلاحات و مفاهیم مختلف را کاملاً درک نمایید. این فصل به شما کمک می کند تا به موضوعات بحث شده در این بخش وارد شوید، بویژه اگر شما نسبت به اصطلاح «اقتصاد» آشنایی کمتری دارید و برای شما تازگی دارد.

اولین قسمت بخش حاضر، همکاری و مشارکت آموزش از راه دور را نسبت به توسعه ی منابع انسانی مورد بررسی قرار می دهد. این قسمت، آموزش از راه دور را به عنوان سرمایه گذاری در انسانها مورد شناسایی قرار میدهد و همکاری و مشارکت خود را نسبت به تشکیل سرمایه ی انسانی مورد بحث قرار می دهد. این قسمت با بحث درباره ی نقش آموزش از راه دور در مواجه شدن با نیازهای اقتصادی منابع انسانی دنبال می شود و کیفیت منابع انسانی را بهبود می بخشد.

 

 

بیان مسئله

 

اچ آر دی یا توسعه ی منابع انسانی ، یک فعالیت اجتماعی جداگانه در آموزش محسوب نمی شود هیچ ارزشی ندارد که جمع آوری سرمایه ی انسانی و توسعه ی منابع انسانی هر کدام بخاطر اهداف سیاسی مورد توجه قرار بگیرد. جمع آوری سرمایه ی انسانی به شکل گیری سرمایه ی انسانی از طریق بهداشت و تغذیه در کشورهای در حال توسعه مانند هندوستان اشاره می کند و این بخاطر ماهیت فقیر این جمعیت در نظر گرفته می شود مسائل جمع آوری سرمایه ی انسانی عمدتاً مربوط به تئوری اقتصادی نئوکلاسیک یا مدرن می باشد. توسعه ی منابع انسانی اصطلاحی است که بطور رایج در اسناد سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه ی منابع انسانی شامل قوانین برای آموزش بهتر، بهبود شرایط بهداشت و تغذیه و کاهش باروری و حاصل خیزی می باشد هر کدام از اینها همکاری و مشارکت خود را نسبت به کیفیت زندگی ارائه می دهند و همه ی آنها در کل پیشرفت و بازده سرمایه گذاری را در زمینه ی آموزش ارتقاء می دهند. بسیاری از نمونه های ارتباط ما بین آموزش و شکلهای دیگر سرمایه گذاری اجتماعی در تاکید به ضرورت سرمایه گذاری متعادل در آموزش و دیگر اقدامات رفاه اجتماعی مد نظر قرار می گیرد.

در کل سرمایه گذاری در آموزش بایستی با دیگر سرمایه گذاری های بخش خصوصی همگام و هماهنگ باشد، یعنی دانش و شناخت جدیدی درباره ی تاثیرات آب آلوده داشته باشیم تا بتوانیم به نحو احسن از ذخیره های آبی قابل دسترس استفاده نمائیم. از طرف دیگر چاههای لوله ای ممکن است کمتر مورد استفاده قرار بگیرند، اگر مردم جامعه چیزی درباره ی اصول بهداشت و علم بهداشت ندانند.

ضرورت واهمیت تحقیق

 

در هندوستان به دنبال برنامه ریزی برای توسعه ی اجتماعی و اقتصادی در طی 50 سال گذشته، ما رشد و پیشرفت زیادی در سرمایه ی انسانی و فیزیکی مشاهده کرده ایم. سرمایه ی فیزیکی نسبت به سرمایه ی انسانی رشد و پیشرفت سریعی را نشان داده است. در متن مرحله ی شکل گیری سرمایه ی انسانی، پیشرفت سرمایه ی فیزیکی مطرح می شود در این زمینه آموزش از راه دور از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

در بخش بعد، شما برخی از شاخص های مشارکت و همکاری آموزش از راه دور را نسبت به شکل گیری سرمایه درک خواهید نمود. قبل از آن اجازه بدهید تا نگاه بسیار اجمالی به مکانیزمهای آموزش از راه دور بیندازیم و مورد توجه قرار دهیم که این مکانیزم چطور می تواند جنبه های مختلف نیازهای شکل گیری سرمایه را بر آورده کند

 

 

اهداف تحقیق

 

پس از بحث کردن درباره ی این قسمت، شما باید قادر باشید تا:

-آموزش از راه دور را به عنوان سرمایه گذاری توصیف نمایید:

-شاخص هایی را که به مشارکت و همکاری آموزش از راه دور در شکل گیری سرمایه ی انسانی اشاره می کنند، بیان کرده و توصیف نمایید، و

-توضیح دهید که آموزش از راه دور چطور می تواند نیازهای اقتصادی منابع انسانی را برآورده کند.

 

متن

 سیستم آموزشی هندوستان، به طور معمول با کشورهای در حال توسعه ای در آمد کمتری دارند، مشکلات اصلی زیر را به همراه دارند:

-هزینه های آموزش و صرف وقت و انرژی نسبت به آن در حال افزایش است.

-دستیابی برای یادگیرندگان محروم مناطق روستایی، محدود می شود.

-کیفیت آموزش ارائه شده، در حد پایین است که باعث می شود تا یادگیرندگان د رمقایسه با کشورهای توسعه یافته، دانش و معلومات کمتری بدست آورند.(تحصیل نمایند.)

-تحصیل در مدرسه با میزان بالایی از ترک تحصیل کرده ها مشخص می شود (میزان ترک تحصیل کرده ها برای کشور هندوستان از کلاسهای یک تا کلاس هشت، در سال 1995 تا سال 1996، 99/54 درصد برای پسران و 70/61 درصد برای دختران بود.

-واکنش سیستم آموزشی در ارائه ی آموزش متناسب با اهداف توسعه ی اجتماعی و اقتصادی کشور بطور کامل در حد درمان می باشد و نابرابری و عدم مساوات زیادی در فرصتهای آموزشی وجود دارد.

تاثیر سیستم آموزشی در توضیح در آمد حاصله مغایر است، چون یادگیرندگان از خانواده ها ثروتمند می باشند و در فرصتهای آموزشی زیادی سهیم هستند. پیشرفت بخاطر آموزش زنان و همچنین آموزش روستائیان همانند اسکدولکاست و جمعیت قبیله ای اسکیدول بسیار مشهود بوده است که در این ضمینه، علارغم دهه های برنامه ریزی، باز هم باید در این ضمینه سرمایه گذاری شود.

یک روش حل و فصل این وضعیت، اصلاح و بهبود سیستم آموزشی از طریق سازاری با مراحل مقتضی در چهارچوب آن می باشد. آموزش از راه دور به عنوان یکی از اصطلاحات اصلی در چند سال اخیر است که در کشور معرفی شده است. خط مشی یا سیاست ملی در آموزش ، 1986 و برنامه ی عملکردی که توسط پارلمان و مصوب شد، سیستم یادگیری گسترده را مورد تاکید قرار داده است. برخی از شکلهای چنین سیستم یادگیری گسترده قبلاً در مدارس و دانشکده ها بوده است.

که از طریق مطابقت یا آموزش از راه دور برخی از این دانشگاهها ارائه می شود، یعنی مقامات رشته های مکاتبه ای و دانشگاههای آزاد. برای آموزش عالی در هندوستان، هر دو مدرکی که در بالا مورد توجه قرار گرفت با سیستم آموزش از راه دور که در سر تا سر کشور اجرا می شود در نظر گرفته می شود که عبارتند از:

یک موسسه آموزش از راه دور ملی، مرکزی و مستقل در دانشگاه آزاد ملی،ایندرا گاندی، تعدادی از موسسات مستقل ایالتی از قبیل دانشگاه آزاد آنیدکار آندرا پرادش، دانشگاههای ارائه دهنده ی خدمات گسترده ای برای دانشجویان ، آموزش از راه دور که از طریق مقامات مسئول رشته های تطبیقی ارائه شده بوسیله ی دانشگاههای قراردادی. تمام این موارد دارای هدف معمول ارائه آموزش نسبت به بسیاری از افراد در مناطق گوناگون کشور می باشد که با توجه به تأثیرگذاری در هزینه ارائه می شود. حتی اگر آموزش از راه دور نسبت به کل جمعیت ارائه شود و با انواع مختلف و سطوح منافع و نیازهای این افراد سازگار باشد، با دوهر ها و مدارکی که توسط سیستم آموزشی و قراردادی در دانشگاه ارائه می شود سازگار خواهد بود. در این بافت است که اهمیت برنامه ریزی آموزشی، بویژه استفاده از آموزش از راه دور برای توسعه منابع انسانی حائز اهمیت می شود.

پس از دهه ی 1950، زمانی که نقش آموزش در ارتفاع و پیشرفت رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه مورد تاکید قرار گرفت، آموزش فی نفسه به عنوان سرمایه گذاری در سرمایه انسانی مورد توجه قرار گرفت. نقش مهم آموزش و تربیت، در مشارکت با پروژه های جدید در تمام بخشهای توسعه، در حال حاضر به خوبی تشخیص داده نمی شود و کاملاً به عنوان بخشی از سیاست توسعه ی موسسات بین المللی از قبیل بانک جهانی استمسار می شود. به عنوان مثال گزارش بابک، جهانی، 1980، توجه زیادی نسبت به منابع انسانی جهت توسعه ی ملی مبذول داشته است. این گزارش مورد تاکید قرار می داد که ابزار از بین بردن فقر افزایش استخدام، برآورده ساختن نیازهای اساسی، کاهش تبعیض ها و نابرابری ها در درآمد و ثروت ، افزایش و ارتقاء کیفیت زندگی فقیران می باشد.

دانلود آموزش عالی و توسعه ی منابع انسانی در اقیانوس آرام








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ