سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فایل دانشگاهی
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 178799
کل یادداشتها ها : 2036

نوشته شده در تاریخ 95/3/31 ساعت 1:39 ع توسط admin


 

پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن

پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن در 45 صفحه ورد قابل ویرایش

دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن

پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن مقاله مهندسی نرم افزار و روشهای آن پروژه مهندسی نرم افزار و روشهای آن تحقیق مهندسی نرم افزار و روشهای آن دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن  نرم افزار
دسته بندی فنی و مهندسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45

پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن در 45 صفحه ورد قابل ویرایش 

چکیده

با توجه به نیاز روز افزون به استفاده از کامپیوتر و ضرورت توسعه و فراگیری علوم و فنون مربوط به آن به ویژه در زمینه مهندسی نرم افزار و با توجه به فقدان مطالب  و منابع در این زمینه، بر آن شدیم تا گامی هرچند کوچک اما سازنده در این زمینه برداریم. مطالبی که پیش روی دارید حاصل تحقیقات مطالعات و گردآوری نکات مهم و اساسی در زمینه توسعه مهندسی نرم افزار به روش RUP می باشد. امید است که حاصل تلاش مان موثر و مفید واقع شود.

 

فصل اول

مهندسی نرم افزار وروش های آن

1-1 مهندسی نرم افزار چیست ؟

مهندسی نرم افزار، مدیریت برای به نظم درآوردن وقاعده مند نمودن وابستگی ها وارتباطات همه جنبه های محصول نرم افزاری که درتمامی مراحل سیستم شنا سایی وتعیین می گردد ، می باشد .

درواقع مهندسی نرم افزارفرایند تولید نرم افزار براساس فهم مسائل ومشکلات ، دستیابی به راه حل ها ودستیابی به تئوریها ، روش ها وابزارهای مورد نیاز ودرانتها رسیدن به هدف مطلوب می باشد .

مهندسی نرم افزارباید درطول ساخت ، نگهداری توسعه وانفصال یک نرم افزار برهمه عملکردها نظارت داشته باشد .

2-1 ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته

در رهیافت طراحی نرم افزار بر اساس روش ساحت یافته، ابتدا به مسئله در حالت کلی نگاه می شود، آنگاه مسئله به قسمت های کوچکتر شکسته می شود، این کار آنقدر تکرار می گردد تا مسائل خرد شده به اندازه کافی قابل فهم و ساده باشند. این مراحل  به تجزیه عملیاتی معروف است. بیشتر اجزاء (توابع) در این روش نیاز به داده ها دارند که در سیستم عملیات در بانک های اطلاعاتی نگهداری می شوند. در واقع در این روش داده ها و توابع عملیاتی از هم تفکیک می گردند. پس از حل مسائل کوچکتر و ترکیب آنها با هم، مسئله اصلی قال حل خواهد بود.

مشکل اساسی در این رهیافت این است که اگر مسائل پیچیده باشد، سیستم در نگهداری اطلاعات با مشکل مواجه می شود. اگر در این سیستم ها نیاز باشد که تغییری صورت گیرد، این تغییر در مکان های زیادی باید اعمال گردد. در این صورت مشکلات تقریباً بزرگی به وجود می آید.

مهندسی نرم افزار ساخت یافته نیز بر اصول ذکر شده فوق مبتنی است. از جمله متدلوژی های مهندسی نرم افزار می توان به دو روش

( (structured Systems Analysis & Design Method  SSADM روش تحلیل و طراحی سیستم های ساخت یافته و (Jackson System Development)      JSD توسعه سیستم جکسون، اشاره نمود.

3-1 شی ء گرایی و مهندسی نرم افزار شیء گرا 

از دید شیء گرایی داده ها و توابع به هم  مرتبط  هستند  و  در  یک  ماژول  قرار  می گیرند. در واقع هریک از این ماژول ها که مجموعه داده ها و توابع هستند که شیء نامیده می شوند. اشیاء در دنیای واقعی نیز می توانند به وسیله دو چیز مشخص گردند (مشخصه و رفتار).

اصول بنیادی که در شیء گرایی با آن مواجه هستیم، اشیاء، کلاس ها و وراثت می باشند. ایده شیء گرایی نیز به دنیای مهندسی نرم افزار راه یافته است و بر این اساس روش های مختلف مهندسی نرم افزار به وجود آمده است. که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

-  (object Modeling Technique) OMT

- (Real – time Object – Oriented Modeling ) ROOM

-Object – Oriented  Software Engineering ) OOSE)

-(Unified Modeling Language) UML

بدلیل آنکه از UML در مراحل توسعه نرم افزار (RUP) استفاده می گردد، در این قسمت جا دارد که در مورد UML توضیحات بیشتری بدهیم.

دانلود پایان نامه مهندسی نرم افزار و روشهای آن








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ