سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فایل دانشگاهی
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 5
کل بازدید : 178713
کل یادداشتها ها : 2036

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 95/5/6 ساعت 4:0 ع توسط admin


 

ارزیابی کار و زمان تلویزیون های پارس الکتریک

پایان نامه دوره کارشناسی رشته مدیریت صنعتی ارزیابی کار و زمان تلویزیون های پارس الکتریک چکیده مطالعه کار اصطلاحی است که تکنیک های مطالعه روش سنجی و زمان سنجی را که برای تأمین حداکثراستفاده ممکن از نیروی انسانی ، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای انجام یک کار مشخصی بکار می رود را در بر می گیرد اما مطالعه روش سنجی عبارت است از ثبت منظ

دانلود ارزیابی کار و زمان تلویزیون های پارس الکتریک

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت صنعتی پایان نامه ارزیابی کار و زمان تلویزیون های پارس الکتریک دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه دانلود فا
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 97 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

پایان نامه کارشناسی

رشته مدیریت صنعتی

ارزیابی کار و زمان تلویزیون های پارس الکتریک

چکیده :

مطالعه کار اصطلاحی است که تکنیک های مطالعه روش سنجی و زمان سنجی را که برای تأمین حداکثراستفاده ممکن از نیروی انسانی ، تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز برای انجام یک کار مشخصی بکار می رود را در بر می گیرد اما مطالعه روش سنجی عبارت است از ثبت منظم و بررسی دقیق روشهای انجام کار و پیشنهاد روشهای اصلاحی به منظور کاهش هزینه ها ، ساده تر کردن عملیات و افزایش بازدهی  می باشد.

در انجام ارزیابی روش در مراحل معینی به ناگزیر نگرش انتقادی به جابجایی افراد و مواد در سراسر کارخانه یا محیط کار و بررسی جانمایی کارخانه مورد توجه قرار میگیرد . این کار ار این نظر لازم است که در بسیاری از کارخانجات یا در موارد جانمایی اولیه بخوبی فکر نشده ، یا بهنگام توسعه موسسه و یا موازات ایجاد تغییراتی در بعضی از محصولات یا فرآیند های تولید آن در هرکجا که فضایی یافت شده ماشین آلات ،تجهیزات یا دفاتری اضافه شده است .

نتیجه کلی این وضعیت ان است که در موارد کارکنان اغلب باید مسافت طولانی تری را ضمن گردش فرآیند تولید طی کنند که منجربه اتلاف وقت و انرژی می شود ،بدون اینکه چیزی به ارزش محصول افزوده شود . بنابراین اصلاح جانمایی کارخانه بخشی از وظایف کارشناس ارزیابی کار است .

زمان سنجی کار به منظور کوتاه کردن زمان انجام کار و ایجاد سرعت در ارائه کارها و ارائه خدمات به مشتریان و و ارباب رجوع بکار گرفته می شود . با توجه به اینکه جریان کارها در اغلب سازمانها با مراحل زائد ، تکراری ، بی هدف و بی منطق آمیخته شده است با بررسی علمی جریان کار می توان به این افتلالات و نارسایی ها پی برد و راههای بهتر انجام کار را یافت و برای بهسازی روشهای کار اقدام کرد . منظور از جانمایی کارخانه آرایش ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز کارخانه می باشد به گونه ای که سهل ترین جریان مواد ، کمترین هزینه و حداقل جابجایی در طی مراحل تهیه محصول از زمان تهیه مواد خام تا زمان توزیع محصول تمام شده میسر می شود .    

 

فهرست مطالب

عنوان     صفحه

تاریخچه 1

 فصل اول : معرفی واحدصنعتی         3

1-1-   سازماندهی و تشکیلات            5

2-1-   بخش تولید 5

3-1-   بخش بازرگانی         13

4-1-   کنترل کیفیت           15

5-1-   مهندسی صنایع        16

6-1-   تعمیرات وتأسیسات    17

7-1-   مرکز ایمنی و بهداشت            18

8-1-   امور اداری             24

9-1-  امور مالی و چارت واحد مالی    27

10-1-  بخش کامپیوتر         28

فصل دوم : سالنها و خطوط تولید         30

1-2-    سالن تولید تلویزیون 31

2-2-    انبارها      41

3-2-    خط pars  42

4-2-    خط Grundic        44

فصل سوم :نمودارهای فرآیند جریان نمودار فرآیند جریان خطوط تولید             50

 1-3-    نمودار فرآیند جریان تولید شاسی          51

2-3-    نمودار فرآیند جریان تولید فرانت ( خط قدیم PARS)            52

3-3-    نمودار فرآیند جریان تولید بک   53

4-3-    نمودار فرآیند جریان آماده سازی لامپ تصویر       54

5-3-    نمودار فرآیند جریان تولید فراتب ( خط جدید PARS)           55

6-3-    نمودار فرآیند جریان تولید مارک            56

7-3-    نمودار فرآیند جریان تولید فرم بلندگو      57

8-3-    نمودار فرآیند جریان تولید شیلت            58

9-3-    نمودار فرآیند جریان تولید سنترپل         59

10-3 -    نمودار فرآیند جریان تولید واشر         60

11-3-    نمودار فرآیند جریان تولید ترمینال       61

12-3-    نمودار فرآیند جریان مونتاژ بلند گو      62

13-3-    نمودار فرآیند جریان تولید فوم            63

14-3-    نمودار فرآیند جریان آماده سازی کارتن 64

15-3-    نمودار فرآیند جریان مونتاژ تلویزیون ( خط قدیم سالن 1)    65

16-3- نمودار فرآیند جریان مونتاژ تلویزیون ( خط جدید سالن 2)      67

فصل چهارم : عناصر کاری 69

1-4-    معرفی عناصر و نقاط شروع وانفصال    70

2-4-    تعداد اپراتورهایی که عملیات مربوط به هر عنصر را انجام می‌دهند     75

3-4-    جدول زمان مربوط به انجام عناصر       76

4-4-    جدول بهبودی         78

فصل پنجم : پیشنهادات         80

1-5-    موارد مربوط به برنامه‌ریزی تولید        81

2-5-    موارد مربوط به حمل و نقل    82

3-5-    موارد مربوط ، ایمنی و بهداشت           83

منابع ومأخذ          84

 

 

تاریخچه :

تأسیس کارخانجات :

 کارخانجات پارس الکتریک در تاریخ 5 اسفند سال 1341 با سرمایه 5000000ریال تأسیس و در 9 اسفند ماه همان سال بصورت شرکت با مسئولیت محدود به شماره 8567 به ثبت رسید . موضوع شرکت ،‌تأسیس و ایجاد کارخانه صنعتی ،تولیدی و مونتاژ رادیو و تلویزیون بوده است.

 در تاریخ 22 اسفند ماه سال ، 1346 شرکت از مسئولیت محدود به سهامی و پس از آن در 28 فروردین سال 1352 به سهامی خاص و سپس در 9 اسفند 1354 به شرکت سهامی عام تبدیل شد .

 ظرفیت تولید سالانه کارخانجات براساس پروانه بهره‌برداری شماره 31072 مورخ 18 اردیبهشت 55 وزارت صنایع ومعادن 170000 دستگاه تلویزیون و 190000 دستگاه رادیو بر آورده شده است.

 

پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات در کارخانجات پارس

 متعاقب پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایجاد تحولات اسلامی دروجوه مختلف ساختار کشور در سطح صنایع ملی ، بویژه کارخانجات پارس الکتریک ، تحولات دامنه‌دار و عمیقی ایجاد شده همانگونه که در نگرش افراد جامعه به برنامه‌های رادیو و تلویزیون ، تغییرات اساسی بوجود آمد و اقبال آنان به بهره‌گیری از برنامه‌های صدا و سیما به یکباره سطح نیاز و تقاضایشان را بالا برده ، در کارخانجات پارس الکتریک نیز برای پاسخگویی به این تقاضا در جهت ادامه تولید و بالا بودن سطح تولیدات و گسترش فعالیتها و تلاشهای پر ثمر کارکنان ، اصلاحات و تحولات عمیقی صورت گرفت .

 

دانلود ارزیابی کار و زمان تلویزیون های پارس الکتریک



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/4 ساعت 3:6 ع توسط admin


استخراج و شناسایی ترکیبات طبیعی موجود در کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی (Largescale tonguesole)

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش غیرزیستی استخراج و شناسایی ترکیبات طبیعی موجود در کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی (Largescale tonguesole) چکیده در این تحقیق مواد طبیعی و اسید های چرب موجود در بافت کبد و عضله ماهی کفشک زبان largescale tonguesole با نام علمی (Cynoglossus Macrolepidotus ) معروف به زبان گاوی با استفاده از روش(Blig

دانلود استخراج و شناسایی ترکیبات طبیعی موجود در کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی (Largescale tonguesole)

پایان نامه کارشناسی ارشد   استخراج و شناسایی ترکیبات طبیعی موجود در کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی (Largescale tonguesole) دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاو
دسته بندی علوم پزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 4130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

پایان نامه کارشناسی ارشد  

 گرایش : غیرزیستی

استخراج و شناسایی ترکیبات طبیعی موجود در کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی (Largescale tonguesole)

 

*همراه با مقاله بررسی و شناسایی برخی از ترکیبات طبیعی و اسیدهای چرب موجود در روغن کبد و عضله ماهی کفشک زبان گاوی (largescale tonguesole) در 13 صفحه

چکیده :

در این تحقیق مواد طبیعی و اسید های چرب موجود در بافت کبد و عضله ماهی کفشک زبان largescale tonguesole با نام علمی  (Cynoglossus Macrolepidotus ) معروف به زبان گاوی با استفاده از روش(Bligh And Dyer ) استخراج گردید .

برای شناسایی این مواد ابتدا کلروفرم که به عنوان حلال مورد استفاده قرار گرفته بود توسط دستگاه Rotary Evaporator تبخیر و سپس مواد در –n هگزان حل گردید و به دستگاه GC-MS تزریق شد . با استفاده از کروماتوگرام جرمی و طیف های جرمی بدست آمده مواد طبیعی موجود از جمله اسیدهای چرب بافت کبد و عضله با محاسبه اندیس کواتس و مقایسه آنها با اندیس کواتس استاندارد و نیز بررسی داده های طیفی ( GC-MS ) و مقایسه آنها با داده های استاندارد موجود در مراجع (Eight Peak ) شناسایی گردید .

در کبد یازده ترکیب شناسایی شد که  Palmitic Acid با 98/14 درصد بیشترین مقدار می باشد . سایر ترکیبات شناسایی شده در کبد شامل Oleic Acid (30/12درصد) ،

 1,3-Cyclooctadiene(97/7درصد)stearicAcidو(80/6)درصد، methyl eicosa-5,8,11,14,17 pentaenoate   (45/6 درصد) ،  1,4,8-Dodecatiene (75/5 درصد). 9-Hexadecanoic Acid (39/5درصد)ethyl ester، 5,8,11,14-Eicosatetranenoic Acid (08/4درصد)،Heptacosane (77/1درصد)،3-Heptadecan-5-yne (24/1درصد)،Myristic Acid (66/0درصد)می باشد . ترکیبات شناسایی شده در بافت عضله شامل Plamitic Acid (15/43درصد) ، Methyl Eicosa-5,8,11,14,17-Pentanoate  (51/23درصد) ،Stearic Acid (35/8درصد)،Oleic Acid(68/0درصد)،Nonane(74/6درصد)، Decane(06/3درصد) می باشد .

واژگان کلیدی :

اسیدهای چرب غیر اشباع

روغن کبد و عضله ماهی

کفشک زبان گاوی

پالمتیک اسید

اولئیک اسید

مقدمه :

اسیدهای چرب اشباع نشده با چند پیوند دو گانه (PUFA)Poly Unsturated Fatty Acids  از نوع اسید های چرب Omega-3 و اسیدهای چرب Omega-6 جزو اسیدهای چرب  ضروری برای بدن انسان هستند که بدن انسان توانایی ساخت این اسیدهای چرب اشباع نشده  را ندارد و باید از طریق مواد غذایی تامین گردد .

 اسیدهای چرب  Omega-3 بیشتر در بدن  ماهی و بخصوص ماهی های  روغنی  مثل شاه  ماهی،ماهی خال مخالی، ساردین ، پلیچارد، ماهی آزاد و ماکرل یافت می شود .

اسیدهای چرب امگا 3 شامل (ALA) Alpha – Linolenic Acid و دو مشتق آن با اسامی Decosahexaenoic Acid (DHA) و  Eicosapentaenoic Acid (EPA)

می باشند .

 در بدن ماهی ALA از طریق فعل و انفعالات بیوشیمیایی به EPA , DHA تبدیل می گردد . مشابه همین امر در بدن انسان نیز رخ می دهد اما آنچه حائز اهمیت است این است که ALA در بدن وجود نداشته و ساخته نمی شود ، بنابراین بایستی از طریق مواد غذایی(مثل ماهی و روغن ماهی که یکی از منابع سرشار اسیدهای چرب امگا 3 است ) به بدن برسد و همین نکته نشانگر ضرورت مصرف ماهی و غذاهای دریایی می باشد . [12] .

 DHA برای عملکرد مغز، چشم و سیستم تولید مثل پستانداران ضروری است و تحقیقات اخیر نشان می دهد که وجود آن به میزان کافی در بدن باعث تعادل خلق و داشتن روحیه مثبت

 می گردد .

EPA برای ساخته شدن پروستاگلایدینهای ضروری برای عملکرد صحیح سیستم قلب و عروق حیاتی هستند و در ساختمان غشای سلولی نیز شرکت می کنند.

 

فهرست مطالب

عنوان     صفحه

چکیده

مقدمه

فصل اول: کلیات

1-1 هدف

1-2 پیشینه تحقیق

1-3 روش کار و تحقیق

فصل دوم: کفشک زبانی ماهیان(cynoglossidae tongue soles)

                کفشک زبان گاوی(cynoglossus marco lepidotus)

1-2کفشک زبانی ماهیان (cynoglossidae tongue soles)

2-1-1 ریخت شناسی کفشک زبانی ماهیان

2-1-2 گونه های موجود در ایران

2-2 جایگاه سیستماتیک کفشک زبان گاوی (cynoglossidate macrolepidotus )

2-2-1 ریخت شناسی کفشک زبان گاوی (largescale tonguesole)

2-2-2 محیط زیست

2-2-3 ارزش اقتصادی

2-2-4 اندازه و وزن

2-2-5 پراکنش

فصل سوم:چربی ها (lipids) وروغن ماهی(fish oil)

3-1 چربی ها

3-2 اسید های چرب

3-2-1 مشخصات عمومی اسیدهای چرب

3-2-2 خواص اسیدهای چرب

3-3 ساختمان و خواص انوع چربیها

3-3-1 چربی های خنثی (اسیل گلیسرولها)

3-3-2 فسفوگلیسیریدها

3-3-3 اسفنگولیپیدها و گلیکولیپیدها

3-3-4 موم ها ( waxed)

3-3-5 لیپیدهایی که صابون نمی شوند

3-6 روغن ماهی (Fish oil)

فصل چهارم : مواد و روش ها

4-1 مواد مصرف شده

4-2 وسایل آزمایشگاهی مورد نیاز

4-3 دستگاههای مورد نیاز

4-4 روش

4-4-1 تهیه نمونه ماهی کفشک زبان گاوی

4-4-2 استخراج مواد طبیعی از کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی

4-4-3 مراحل عملی استخراج به روش Bligh and dyer

4-4-4 استخراج و خالص سازی چربی ها در روش Bligh and dyer

4-5 استفاده توأم از کروماتوگراف و طیف سنج جرمیGC/MS

4-5-1 اندیس کواتس (Kovts index )

4-6 شناسایی مواد طبیعی موجود در فاز –n هگزانی کبد و بافت عضله

 ماهی کفشک زبان گاوی (largescale tongusole) با استفاده از دستگاه GC/MS

4-6-1 مشخصات دستگاه GC/MS مورد استفاده

فصل پنجم : نتایج آزمایش و بحث

5-1 نتایج ، تفسیر داده ها و شناسایی طیف های GC-MS

5-2 بحث

پیشنهادات 

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع انگلیسی

چکیده انگلیسی

 

فهرست جداول

عنوان                        صفحه

جدول 3-1 برخی از اسیدهای چرب طبیعی

جدول 5-1 ترکیبات شناسایی شده در فاز کلروفرمی کبد ماهی کفشک زبان گاوی

جدول 5-2 نتیجه گیری کلی در مورد ترکیبات شناسایی شده در کبد ماهی کفشک زبان گاوی

جدول 5-3 ترکیبات طبیعی شناسایی شده در فاز کلروفرمی بافت عضله ماهی کفشک  زبان گاوی

جدول 5-4 نتیجه گیری کلی در مورد ترکیبات شناسایی شده در بافت عضله ماهی  کفشک زبان گاوی

 

فهرست شکل ها

عنوان                            صفحه

شکل 2-1 کفشک زبان گاویlargescale tonuesole))                                                     18

شکل 2-2 نمای سر ماهی کفشک زبان گاوی                                                                    20

شکل 2-3 نمای پشت بدن ماهی کفشک زبان گاوی                                                 20

شکل 2-4 نمای دم ماهی کفشک زبان گاوی(largescale tanguesole) )                    20

شکل 2-5 پراکنش ماهی کفشک زبان گاوی                                                                      21

شکل 3-1 ساختار مولکولی (ALA) Alpha linolenic acid .                                                33

شکل 4-1 نمونه ماهی کفشک زبان گاوی                                                                        37

شکل 4-2 نمونه کبد ماهی کفشک زبان گاوی                                                                   37

شکل 4-3 نمونه عضله ماهی کفشک زبان گاوی                                                    38

شکل 4-4 دستگاه Rotary evaporator                                                                       39

شکل 4-5                                                                                                                        41

شکل4-6 شمای کلی از یک سیستم GC/MS                                                                    43

شکل 4-7 نحوه محاسبه اندیس کواتس از روی زمان بارداری                                               45

 

فهرست نمودار

عنوان                                       صفحه

نمودار 5-1 کروماتوگرام  GC-MS مربوط به فاز کلروفرمی کبدها ماهی  کفشک زبان گاوی                                                                                              

نمودار 5-2 کروماتوگرام GC-MS مربوط به فاز کلروفرمی عضله کفشک  زبان گاوی                                                                      

دانلود استخراج و شناسایی ترکیبات طبیعی موجود در کبد و بافت عضله ماهی کفشک زبان گاوی (Largescale tonguesole)



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/3 ساعت 2:13 ع توسط admin


تاثیرمدیریت استراتژیک ومدیریت دانش برکارآفرینی

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مدیریت صنعتی تاثیر مدیریت استراتژیک ومدیریت دانش برکارآفرینی چکیده مبحث مدیریت استراتژیک یکی از مباحث نو ظهور در مدیریت است که به شدت مورد اقبال و توجه دانشمندان علم سازمان و مدیریت واقع شده و مهمترین رکن مدیریت دانش پیاده سازی و اثر بخشی آن می باشد که شناخت مدیریت دانش به عنوان یک روح حاکم بر اع

دانلود تاثیرمدیریت استراتژیک ومدیریت دانش برکارآفرینی

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مدیریت صنعتی تاثیر مدیریت استراتژیک ومدیریت دانش برکارآفرینی دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل docx
حجم فایل 251 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 96

 

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مدیریت صنعتی

تاثیر مدیریت استراتژیک ومدیریت دانش برکارآفرینی

چکیده:

مبحث مدیریت استراتژیک یکی از مباحث نو ظهور در مدیریت است که به شدت مورد اقبال و توجه دانشمندان علم سازمان و مدیریت واقع شده و مهمترین رکن مدیریت دانش, پیاده سازی و اثر بخشی آن می باشد, که شناخت مدیریت دانش به عنوان یک روح حاکم بر اعمال سازمانی برای پیاده سازی آن ضروری است. درآستانه هزاره سوم, مدیریت دانش, به عنوان یک نیاز استراتژیک برای موسسات, سازمانها و نهادهای خدماتی مطرح است, مدیریت دانش تضمین کننده برتری های بلند مدت برای سازمان ها و جوامع و میزان بهره گیری آنها از سرمایه های انسانی, فکری و اطلاعاتی است.

سازمان ها و نهاد های عصرحاضرباتحولات وتهدیدات گسترده ای در زمینه های مختلف روبروهستند . تضمین وتداوم حیات وبقاء سازمان ها نیازمند راه حل ها وروش های جدید مقابله با مشکلات است که به نوآوری وابداع , خلق محصولات , بستگی زیادی دارد .بسیاری از این مشکلات و موانع توسط کارآفرینان یک جامعه قابل حل می باشد. کارآفرینان به عنوان موتورحرکت توسعه اقتصادی و عامل اصلی ایجادخلاقیت ونوآوری هستند .

ازآنجایی که خلاقیت ونوآوری وتوان کشف فرصت های جدید از بارزترین ویژگیهای کارآفرینان است وازآنجا که اصولاً خصوصیات روانی افراد (استقلال طلبی , نیاز به پیشرفت , ریسک پذیری و … ) شرایط خاص ومتفاوتی رامی طلبد , لذا شناخت ویژگی های روحی و روانشناسی کارآفرینان بستری مناسب برای جذب ورشد کارآفرینان خواهد بود.قابل ذکر است که هر چه در یک جامعه به ابعاد روحی و روانی کارآفرینان توجه خاص و ویژه ای شود می توان بهتر و سریع تر به توسعه کار و کارآفرینی پرداخت.

کلیدواژه ها:

مدیریت استراتژیک

مدیریت دانش

کارآفرینی

تفکر استراتژیک

ابزار استراتژی

مدیریت راهبردی

مقدمه

بسیاری از صاحبنظران و محققان از دنیای امروزی به عنوان عصر عدم تداوم یاد می‌کنند. عصر عدم تداوم به این معناست که دیگر تجارب و راه‌حلهای گذشته برای مسائل جاری ‌و آینده سازمان کارگشا نیستند و باید به شیوه‌ای دیگر اندیشید و به دنبال راهکارهای جدید سازمانی با ساختارهای نوین بود تا بتوان کالا و خدمات را با حداقل هزینه و با کیفیت برتر متناسب با نیازها و سلیقه‌های مشتری آن گونه که بازارهای جهانی را تسخیر کرده و در این مسابقه‌ی بزرگ پیروزمند باشیم تولید کرد.

بنابراین اگر قرار است اقتصادی موفق داشته باشیم نیاز به شرکت‌های موفق در محیط‌های رقابتی داریم و این امر مستلزم داشتن نیروی انسانی پرتوان و خود اتکا است. پرسنلی که دارای روحیه‌ی خلاق و کارآفرین باشد. چرا که آنها دارای ایده و فکر جدیدی هستند وهمیشه در حال خلق روش‌های نوین کار و ارائه ابتکارهای جدید می‌باشند. سازگاری با محیط در حال تغییرات سریع و کسب مزیت رقابتی سازمان ها در این است که آن ها در کالا, خدمات و نظام های خودتحول و نوآفرینی ایجاد نماید, از طریق ایجاد, پرورش و کاربردی نمودن ایده ها, تغییرات در سازمان ایجاد و می توان منحصر به فرد شد .

برای این که هر سازمانی بتواند از دیگران متفاوت و متمایز شود, بایستی روی ساز و کارهای منحصر به فرد کار و دائما بتواند با ارائه کالا یا خدمات نو از دیگران متمایز شود. در نتیجه کارآفرینی، خلاقیت، نوآوری و کسبوکارهای مخاطرهآمیز، سوخت موتور اقتصاد و مدرن یک کشوررا فراهم میکنندکه این امر باعث توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد. یعنی در هر سازمان اگر بستر کارآفرینی فراهم آید اشتغالزایی ایجاد میشود و عامل انتقال فنآوری خواهدشد.کارآفرینان عامل شناخت و ایجاد و گسترش بازارهای جدید هستند آنها توان دیدن خلاء بازارها را دارند و فرصتها را خوب شناسایی میکنند، به عبارتی کارآفرینی چیزی جز شناخت فرصت و استفاده بهینه از آن نیست.

 

 

فهرست مطالب

عنوان     صفحه

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1-مقدمه           2

1-2- بیان مسأله :  2

1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق          4

1-4- پیشینه تحقیق :           5

1-2-2- فرصتهای کارآفرینانه:           8

1-5- سوالات تحقیق           8

1-6- فرضیات      8

1-7-  اهداف تحقیق            9

1-8- روش تحقیق  9

1-9-شرح فصول   9

 

فصل دوم:

2-1- کارافرینی:    11

2-2- مفهوم کار آفرینی:       11

2-3- انواع کارآفرینی          12

2-3-1- کارآفرینی سازمانی   12

2-3-1-1- از دیدگاه جانسون،کارآفرینی سازمانی اشکال مختلفی دارد که عبارتند از         13

2-3-1-1-2- کارآفرینی توزیعی         13

2-3-1-1-3- مشارکت صنفی            13

2-3-2- کارآفرین (مستقل)    13

2-3-3- کارآفرین شرکتی     13

2-3-4- نوآوری و کارآفرینی سازمانی: 14

2-4- نوآوری        14

2-4-1- نوآوری بنیادی/تکاملی           15

2-4-2- نوآوری تدریجی تغییرات       15

2-4-3- نوآوری محصول/فرآیند         15

2-4-4- نوآوری اداری/فناوری           16

2-5- جانسون اشکال مختلف نوآوری را اینطور بیان می کند            16

2-6- مشخصه کارآفرین       16

2-6-1-  ویژگی‌های کارآفرینان          17

2-6-2- صفات اشخاص کارآفرین        17

2-7- مزایا و منافع کارآفرینی 19

2-8- نقش کارآفرینی در اشتغال          19

2-9- وظایف کارآفرین         20

2-10-  انگیزه‌های مهم کارآفرینی       20

2-11-  سرچشمه‌ی کارآفرینی            20

2-12- نقش‌های کارآفرینان در جامعه   21

2-6-2-1- ویژگی های کارآفرینان همواره موفق  21

2-13- اهمیت‌ کارآفرینی‌      23

2-15- آموزش کارآفرینی     28

2-16- فرصت های کارآفرینانه          29

2-17- تعریف استراتژی و مدیریت استراتژیک   29

2-18- مدیریت راهبردی      30

2-19-  استراتژی  30

2-17-1-  مدیریت استراتژیک           30

2-17-2- مزایای مدیریت استراتژیک  31

2-17-3- ضرورت استفاده از مدیریت استراتژیک           31

2-19- فرآیند مدیریت استراتژیک       32

2-21-  موانع و مشکلات طراحی برنامه‌های استراتژیک   33

2-17-  مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک 33

2-22-   کاربرد مدیریت استراتژیک در تصمیم گیری‌های چند معیاره 34

2-23- تاریخچه مدیریت دانش           35

2-24- دانش         35

2-24-1- دانش پنهان اما تعیین کننده    36

2-25- مدیریت دانش مدیریت سرمایه های پنهان شما        37

2-25-1 مدیریت دانش چیست            38

2-26 تعریف مدیریت دانش  40

2-26-2- تعاریفی که سایر نظریه پردازان از مدیریت دانش ارائه می نمایند ما را در شناخت هر چه بیشتر آن یاری می رساند.    40

2-27   مفهوم مدیریت دانش  41

2-28  علل پیدایش مدیریت دانش        41

2-29 انواع دانش   43

2-29-1  چهار نوع دانش مشخص شد ه است      43

2-30-  از سوی دیگر دانش را به دو نوع ضـمنی و صـریح تـصور مـی کننـد:  43

2-31  تعریف مدیریت دانش از طرف برخی از صاحب نظران        44

2-32   نیاز به مدیریت دانش 45

2-33-    عناصر اساسی مدیریت دانش 46

2-34   نقش دانش در مدیریت دانش     46

2-34-1  نقش مدیریت در مدیریت دانش           47

2-34-2 سرمایه دانش         48

2-34-4 اهداف مدیریت دانش            48

2-35- فواید مدیریت دانش    49

2-36 دانش دو قسمت دارد    50

2-37 - زنجیره اطلاعات     50

2-38-  روش های مدیریت دانش        51

2-39- برنامه‌های مدیریت دانش و روند تولید دانش:         51

2-39-2-  آموزش مدیریت دانش         52

2-39-3 - مدیریت دانش و خدمت مرجع           53

2-40  ازاین دیدگاه سه نوع مدیریت دانش وجودارد :         54

2-40-4- راهبردهای مدیریت دانش     54

2-41 - راهبرد دانش          54

2-42-  راهبرد مدیریت       54

2-43- گرایش های مدیریت دانش       55

2-44- نقش و مهارتهای مدیریت دانش: 56

2-45-  چالش‌های پیش روی مدیریت دانش        57

فصل سوم:

3-1 نتیجه گیری    59

3-2- پیشنهادات     60

منابع      68

 

دانلود تاثیرمدیریت استراتژیک ومدیریت دانش برکارآفرینی



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/2 ساعت 3:4 ع توسط admin


بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اردبیل چکیده شغل کشاورزی واز دیرباز مورد توجه بوده و جزو شغل های پرزحمت محسوب می شود و ارزش دادن به این شغل و رشته نیز بجا و ضروری است زیرا بسیاری از مایحتاج زندگی ما از طریق محصول

دانلود بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اردبیل دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوز
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل docx
حجم فایل 427 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

 

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی

بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اردبیل

چکیده :

شغل کشاورزی واز دیرباز مورد توجه بوده و جزو شغل های پرزحمت محسوب می شود و ارزش دادن به این شغل و رشته نیز بجا و ضروری است زیرا بسیاری از مایحتاج زندگی ما از طریق محصولات کشاورزی تهیه می گردد. در عصر گذشته رشته کشاورزی به صورت سنتی رواج داشته است .در عصر حاضر برای شغل کشاورزی رشته های مختلف در گرایش های مختلفی در دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری تدریس می شود.

در پژوهش حاظر اشتغال پذیری این رشته یا میزان بازارکار این رشته مورد ارزیابی قرار گرفته تاآینده این رشته و جایگاه آن در جامعه مشخص گردد .در ابتدا معانی و فاهیم رشته کشاورزی و تعاریف گوناگون برای این رشته مورد بررسی قرار گرفته و پس از تجزیه و تحلیل آماری داده ها(نظرات و پاسخ های دانشجویان این رشته ) نتایج آن در فصل پنجم این پروژه بیان گردیده است.با تحلیل این نتایج می توان آینده این رشته را طوری رقم زد که هم اصالت و هم میزان علاقه به این رشته در بین اذهان جامعه به صورت مطلوب حفظ شود.

واژگان کلیدی :

کشاورزی

علاقه

اشتغال پذیری

 

مقدمه :

کشاورزی به تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است. کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعه کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.در دنیای امروز با نگرانی‌های موجود و کمبود منابع نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدار مثلا کشاورزی زیستی یا کشاورزی فشرده مثلا صنعتی پیش ببریم تا بتوانیم نیازها را در آینده برطرف نماییم.زراعت مدرن، اصلاح نباتات، سموم، دفع آفات و کود و پیشرفت‌های تکنولوژیک به شدت باعث افزایش بازده محصول می‌شوند ولی باید در نظر داشت که¬این محاسن در کنار عیوبی چون آسیب گسترده زیست محیطی و اثرات منفی سلامت انسان حاصل می‌شوند.

شیوه‌های مدرن در دامپروی نیز به همین گونه‌است یعنی با افزایش تولید گوشت ما مشکلاتی چون ستم به حیوانات و طبعات بهداشتی ناشی از آنتی بیوتیک‌ها، هورمون رشد، و سایر مواد شیمیایی که معمولاً در تولید گوشت‌های صنعتی استفاده می‌شود را داریم.محصولات کشاورزی را می‌توان به صورت عمده به غذاها، الیاف، سوخت، مواد اولیه، دارو و زینت آلات تقسیم نمود.غذاهای عبارتند از غلات، سبزیجات، میوه‌ها، و گوشت.

الیاف عبارتند از پنبه، پشم، کنف، ابریشم و کتان. مواد خام مانند چوب.مخدره عبارتند از تنباکو، الکل، تریاک، کوکائین. از دیگر مواد مفید توسط گیاهان، از رزین می‌توان نام برد. سوخت‌های زیستی شامل متان از زیست توده‌ها، اتانول و بیودیزل.در سال¬2007، حدود یک سوم از کارگران جهان در بخش¬کشاورزی شاغل بودند. اگرچه در سال 2003 تعداد کمتری در بخش کشاورزی مشغول بودند اما به دلیل آگاهی کشاورزی در سال 2008 این آمار به سرعت افزایش یافته.همچنین¬در بخش‌های دیگر کشاورزی مانند اقتصاد کشاورزی هم تعداد قابل ملاحظه‌ای مشغول به کار اند.

فهرست مطالب

عناوین                                صفحه

فصل اول - کلیات پژوهش     1

1-1- مقدمه :        2

2-1- بیان مساله :  3

3-1- ضرورت اجرای پژوهش :         5

4-1- فرضیه های پژوهش :  6

5-1- سوالات پژوهش :        7

6-1- تعاریف مفهومی و عملیاتی :       8

فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق      11

2-1- تعاریف کلی :            12

2-1-1- اشتغال     12

2-1-2- تهدید ها و فرصتها:  13

2-1-3- آموزش عالی کشاورزی         15

2-1-4- بازارکار   23

2-1-6- چالشهای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها         31

2-1-7- عوامل درونی         32

2-2- پیشینه های پژوهشی :  44

فصل سوم - روش گرد آوری پژوهش    46

3-1- مقدمه          47

3-2- روش تحقیق  47

3-3- توصیف ویژگی های تحقیق(جامعه و نمونه آماری)    47

3-4- تعیین حجم نمونه        48

3-5- روش گردآوری داده ها: 48

3-6- ابزار گردآوری داده ها  49

3-7- روایی ابزار اندازه گیری تحقیق   49

3-8 - پایایی  ابزار اندازه گیری تحقیق 49

3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها       49

3-10- آمار توصیفی           50

3-11- آمار استنباطی          50

فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده ها     51

4-1- مقدمه          52

4-1- داد های توصیفی        52

4-2- داده های استنباطی      62

فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات   67

5-1- مقدمه          68

5-2- نتایج حاصل از ویژگی های جمعیت شناسی و فرضیه های تحقیق          68

5-2-1- نتایج جمعیت شناختی            68

5-2-2- نتایج تحلیل فرضیه های پژوهشی         69

5-3-  محدویت  های تحقیق  70

5-4- پیشنهاد به محققان برای تحقیقات آینده        70

منابع و مآخذ         71

 

دانلود بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/2 ساعت 3:4 ع توسط admin


بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اردبیل چکیده شغل کشاورزی واز دیرباز مورد توجه بوده و جزو شغل های پرزحمت محسوب می شود و ارزش دادن به این شغل و رشته نیز بجا و ضروری است زیرا بسیاری از مایحتاج زندگی ما از طریق محصول

دانلود بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اردبیل دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوز
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل docx
حجم فایل 427 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81

 

پایان نامه و پروژه پایانی کارشناسی در رشته مهندسی کشاورزی

بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان اردبیل

چکیده :

شغل کشاورزی واز دیرباز مورد توجه بوده و جزو شغل های پرزحمت محسوب می شود و ارزش دادن به این شغل و رشته نیز بجا و ضروری است زیرا بسیاری از مایحتاج زندگی ما از طریق محصولات کشاورزی تهیه می گردد. در عصر گذشته رشته کشاورزی به صورت سنتی رواج داشته است .در عصر حاضر برای شغل کشاورزی رشته های مختلف در گرایش های مختلفی در دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی ، ارشد و دکتری تدریس می شود.

در پژوهش حاظر اشتغال پذیری این رشته یا میزان بازارکار این رشته مورد ارزیابی قرار گرفته تاآینده این رشته و جایگاه آن در جامعه مشخص گردد .در ابتدا معانی و فاهیم رشته کشاورزی و تعاریف گوناگون برای این رشته مورد بررسی قرار گرفته و پس از تجزیه و تحلیل آماری داده ها(نظرات و پاسخ های دانشجویان این رشته ) نتایج آن در فصل پنجم این پروژه بیان گردیده است.با تحلیل این نتایج می توان آینده این رشته را طوری رقم زد که هم اصالت و هم میزان علاقه به این رشته در بین اذهان جامعه به صورت مطلوب حفظ شود.

واژگان کلیدی :

کشاورزی

علاقه

اشتغال پذیری

 

مقدمه :

کشاورزی به تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است. کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعه کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.در دنیای امروز با نگرانی‌های موجود و کمبود منابع نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدار مثلا کشاورزی زیستی یا کشاورزی فشرده مثلا صنعتی پیش ببریم تا بتوانیم نیازها را در آینده برطرف نماییم.زراعت مدرن، اصلاح نباتات، سموم، دفع آفات و کود و پیشرفت‌های تکنولوژیک به شدت باعث افزایش بازده محصول می‌شوند ولی باید در نظر داشت که¬این محاسن در کنار عیوبی چون آسیب گسترده زیست محیطی و اثرات منفی سلامت انسان حاصل می‌شوند.

شیوه‌های مدرن در دامپروی نیز به همین گونه‌است یعنی با افزایش تولید گوشت ما مشکلاتی چون ستم به حیوانات و طبعات بهداشتی ناشی از آنتی بیوتیک‌ها، هورمون رشد، و سایر مواد شیمیایی که معمولاً در تولید گوشت‌های صنعتی استفاده می‌شود را داریم.محصولات کشاورزی را می‌توان به صورت عمده به غذاها، الیاف، سوخت، مواد اولیه، دارو و زینت آلات تقسیم نمود.غذاهای عبارتند از غلات، سبزیجات، میوه‌ها، و گوشت.

الیاف عبارتند از پنبه، پشم، کنف، ابریشم و کتان. مواد خام مانند چوب.مخدره عبارتند از تنباکو، الکل، تریاک، کوکائین. از دیگر مواد مفید توسط گیاهان، از رزین می‌توان نام برد. سوخت‌های زیستی شامل متان از زیست توده‌ها، اتانول و بیودیزل.در سال¬2007، حدود یک سوم از کارگران جهان در بخش¬کشاورزی شاغل بودند. اگرچه در سال 2003 تعداد کمتری در بخش کشاورزی مشغول بودند اما به دلیل آگاهی کشاورزی در سال 2008 این آمار به سرعت افزایش یافته.همچنین¬در بخش‌های دیگر کشاورزی مانند اقتصاد کشاورزی هم تعداد قابل ملاحظه‌ای مشغول به کار اند.

فهرست مطالب

عناوین                                صفحه

فصل اول - کلیات پژوهش     1

1-1- مقدمه :        2

2-1- بیان مساله :  3

3-1- ضرورت اجرای پژوهش :         5

4-1- فرضیه های پژوهش :  6

5-1- سوالات پژوهش :        7

6-1- تعاریف مفهومی و عملیاتی :       8

فصل دوم – ادبیات و پیشینه تحقیق      11

2-1- تعاریف کلی :            12

2-1-1- اشتغال     12

2-1-2- تهدید ها و فرصتها:  13

2-1-3- آموزش عالی کشاورزی         15

2-1-4- بازارکار   23

2-1-6- چالشهای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها         31

2-1-7- عوامل درونی         32

2-2- پیشینه های پژوهشی :  44

فصل سوم - روش گرد آوری پژوهش    46

3-1- مقدمه          47

3-2- روش تحقیق  47

3-3- توصیف ویژگی های تحقیق(جامعه و نمونه آماری)    47

3-4- تعیین حجم نمونه        48

3-5- روش گردآوری داده ها: 48

3-6- ابزار گردآوری داده ها  49

3-7- روایی ابزار اندازه گیری تحقیق   49

3-8 - پایایی  ابزار اندازه گیری تحقیق 49

3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها       49

3-10- آمار توصیفی           50

3-11- آمار استنباطی          50

فصل چهارم- تجزیه و تحلیل داده ها     51

4-1- مقدمه          52

4-1- داد های توصیفی        52

4-2- داده های استنباطی      62

فصل پنجم - نتیجه گیری و پیشنهادات   67

5-1- مقدمه          68

5-2- نتایج حاصل از ویژگی های جمعیت شناسی و فرضیه های تحقیق          68

5-2-1- نتایج جمعیت شناختی            68

5-2-2- نتایج تحلیل فرضیه های پژوهشی         69

5-3-  محدویت  های تحقیق  70

5-4- پیشنهاد به محققان برای تحقیقات آینده        70

منابع و مآخذ         71

 

دانلود بررسی جامعه شناختی میزان اشتغال پذیری رشته مهندسی کشاورزی از دیدگاه دانشجویان



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/2 ساعت 3:3 ع توسط admin


اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در عصر عباسیان از ابتدا تا سال 656 ه‍.ق.

پایان‌ نامه کارشناسی ارشد (MA) رشته الهیات و معارف اسلامی (گرایش تاریخ تمدن و ملل اسلامی) اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در عصر عباسیان از ابتدا تا سال 656 ه‍ق

دانلود اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در عصر عباسیان از ابتدا تا سال 656 ه‍.ق.

پایان‌ نامه کارشناسی ارشد اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در عصر عباسیان از ابتدا تا سال 656 ه‍ق دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه دانلود
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل docx
حجم فایل 373 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 243

 

پایان‌ نامه کارشناسی ارشد (M.A.)

رشته الهیات و معارف اسلامی (گرایش تاریخ تمدن و ملل اسلامی)

اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در عصر عباسیان از ابتدا تا سال 656 ه‍.ق.

 

چکیده:

در آغاز حکومت عباسیان به دلیل آنکه دست‌اندرکاران حکومت اسلامی، بعد از دودمان نژادپرست بنی‌امیه روی کار آمدند و ملل مختلف با زبانها و فرهنگهای متفاوت وارد حوزه اسلامی شدند، مسائل اجتماعی و از آن جمله اطعمه و اشربه تحولی عظیم پیدا کرد.

موضوع تحقیق اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در دوره عباسیان از ابتدا تا سال 656(ه.ق) است و روش کار به صورت کتابخانه‌ای و بهره‌برداری از منابع موجود و استفاده از نظرات محققین بوده و پژوهش حاضر شامل معرفی باب فقهی و آداب دینی اطعمه و اشربه (حلال و حرام)، تجارت و بازرگانی و محصولات آن دوره، ادیان گوناگون و تأثیر آنها بر روی اعراب بخصوص در باب خوردنیها و آشامیدنیها، جشن‌ها و اعیاد اسلامی، رسوم دارالخلافه در این رابطه، غذای اعراب و انواع مختلف آن، وسایل و ظروف طبخ غذا و... می‌باشد.

در عصر جاهلیت و صدر اسلام، اغلب مردم عرب از غذاهای ساده‌ای استفاده می‌کردند اما پس از اسلام، سبک غذاها تغییر پیدا کرد. یکی از دلایل این تغییر ، تماس آنان با ملل دیگر بخصوص ایرانیان بود. مهمترین تأثیرگذاری از جانب ایرانیان بود که برخی خلفا حتی در رعایت آداب شاهانه از پادشاهان قدیم ایران مانند اردشیر و بهرام‌گور متابعت می‌کردند.

در باب شراب نیز یهودیان و بخصوص مسیحیان، اثرگذار بودند. مسیحیان در جشنهای خود از شراب استفاده می‌کردند و حتی در برخی دیرها آن را تهیه و به فروش می‌رساندند و مشترک بودن محل زندگی آنان با مسلمانان باعث استفاده از شراب در بین برخی مسلمانان شد.

نتیجه اینکه در پژوهش حاضر، انواع اطعمه و اشربه معمول و مرسوم در دوران عباسیان مورد بررسی و تحقیق قرار داده شد و مباحثی از جمله اغذیه حرام و حلال و انواع اشربه و اطعمه و تأثیر ملل مختلف مخصوصاً ایرانیان بر نوع و سبک غذاهای اعراب و تأثیر ادیان گوناگون بخصوص مسیحیان بر اشربه(مشروبات الکلی)، براساس منابع و مآخذ موجود نوشته شده است.

 

فهرست مطالب

عنوان     صفحه

چکیده      و

مقدمه      ک

هدف از پژوهش      م

فصل اول: کلیات

معرفی منابع          2

فصل دوم: آراءاسلام در باب تغذیه        10

1- فلسفه غذا خوردن و آراءمعصومین علیهم السلام در این رابطه       12

زیان های ظاهری و باطنی پُرخوری     14

فایده‌های ظاهری و باطنی کم خوری      19

2- آداب سفره و غذا خوردن وآراء معصومین علیهم السلام در این رابطه           20

الف) آداب غذا خوردن          21

ب) آداب سفره        24

3- آداب آشامیدن     25

- آب       25

- شیر      26

- عسل     27

- سرکه    27

 آداب آشامیدنی‌ها از نظر معصومین علیهم السلام  28

4- غذاها و آشامیدنی های حرام            29

از محرماتی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد              31

الف- خمر             32

خمرازدیدگاه آیات و روایات    33

انواع خمر و حکم آنها           37

ب- خون  38

ج- گوشتهای حلال و حرام      38

خوردن محرمات در وقت اضطرار        40

فصل سوم: اوضاع اجتماعی، اقتصادی و مذهبی عصر عباسیان

1- پیشینه بازرگانی و تجارت در بین اعراب قبل از اسلام و در صدر اسلام       43

2- محصولات        46

3- بغداد و بازارهای آن در عصر عباسیان          55

شکل بازارها          66

نقش زنان در بازارها            67

4- تأثیر ادیان بر تجارت اسلام            68

5- جشن ها           80

جشنهای دینی اسلامی           80

جشن های محلی      84

فصل چهارم: آداب و رسوم معیشت در عصر عباسی

1- اطعمه و اشربه خلفا و وزراء دولت عباسی      93

آداب المائده،آداب سفره          108

2-شرابخانه ها        117

شربت خانه(خزانةالشراب)     120

شرابکده ها            123

3- مجالس شراب     126

استعمال حشیش       135

تریاک     136

 

فصل پنجم: تغذیه در عصر عباسی

ادویه و خوشبوکننده ها          138

اجزای خوشبوکننده  140

ظروف و وسایل آشپزخانه      141

غذای اعراب          154

خوراکهای گوشتی    156

ماهی و خوراکهای آن           163

خوراکهای گیاهی     165

خوراک تنگدستان    170

خوراکهای مشترک توانگران و تنگدستان            174

از غذاهایی که با استفاده از خرما درست می شد    175

روغن وپیه            176

نان         177

برنج       182

مشاغل مربوط به اغذیه         184

بهای خوراکی         185

قیمتها در زمانهای عادی        187

بهای اجناس در آشوبهاوکمیابی             188

کارکنان آشپزخانه    193

هزینه آشپزخانه سلطنتی        194

نوشیدنیها در این دوره           198

نوشیدنیهای حلال و حرام       199

شیر و محصولات آن            202

آب          204

شیرینیها و حلویات  205

مواد شیرین‌کننده      208

نقل         210

ترشی‌ها و چاشنی‌ها              211

میوه        212

زمان‌بندی غذاها      216

پرهیز و علوم غذایی             217

نگاهداری و حفاظت             220

سوخت     223

نتیجه‌گیری            225

فهرست منابع         227

چکیده انگلیسی       239

 

مقدمه

تاریخ بزرگترین معلم و درس‌آموز انسان است و مطالعه و بررسی آن از ضرورتهای زندگی هر انسانی است که اندیشه و تفکر از عناصر زندگانی او به شمار می‌رود. در قرن دوم هجری تحول شگرفی در تاریخ سیاسی اسلام پدید آمد. خلافت عباسی در سال 132(ه‍.ق) با کمک ایرانیان اعلام موجودیت کرد و صفحات تازه‌ای در تاریخ ملتهای مسلمان گشوده شد.

تمدن عصر عباسی، به تنهایی یک جهان است. بنابراین سخن گفتن از آن، سخن از تمدنِ جهانی در طولانی‌ترین دوره‌ای است که تاریخ قرون میانه می‌شناسد. این دوره، پنج قرن و اندی به درازا کشید و بر همه جهان قدیم سایه انداخت و بیشترین بخشِ شناخته شده زمین را با همه گونه‌های جغرافیایی، سیاسی و ثروت اقتصادی آن در برگرفت.

عباسیان به دلیل غنای فرهنگی و نقش مؤثر ایرانیان در تأسیس خلافت عباسی، به طور چشمگیری از فرهنگ و آداب و رسوم درباری ایرانیان بخصوص در بخش اطعمه و اشربه سود بردند.

نیاز انسان به غذا یکی از نیازمندیهای اساسی است  زیرا به وسیله آن سدّجوع کرده و به حیات خود ادامه می‌دهد و اهمیت آن به حدی است که بر دیگر نیازهای انسان مقدم است. برای رشد و ساخته شدن اجزاء بدن و فعالیتهای حیاتی، خوردن غذا به حد ضرورت لازم است. این اهمیت، موجب تلاش و توجه بیشتر بشر برای دستیابی و روی آوردن به تنوع غذایی و کسب تجربه بیشتر در انتخاب غذاهای بهتر و لذیذتر شد تا ضمن پاسخگویی به نیازهای بدنی، ذائقه او را نیز ارضاء کند.

غذا در عصر جاهلی و صدر اسلام عموماً ساده بود و غالباً شیر و لبنیات، خرما و حبوبات و اندکی گوشت بود که خانواده‌های ثروتمند و با مکنت می‌خوردند. اینها عموماً غذاهای ساده‌ای بود. اما همینکه اعراب با بیگانگان بخصوص با ایرانیان آشنا شدند، از نظر تنوع غذایی تغییرات فراوانی در آنها به وجود آمد.

اوج پیشرفت در فراگیری غذاها مربوط به زمان هارون‌الرشید می‌باشد. خلفا و حکمرانان نخستین کسانی بودند که غذاهای جدید تناول کردند. در دوره امویان برخی از این غذاها شناخته شد اما در عصر عباسی این تحول و تنوع گسترده‌تر شد و رفاه عمومی و شرایط مناسب موجب شد که توده مردم در این باره با بزرگان و ثروتمندان همراهی کنند به طوری که باعث تدوین تألیفات چندی در فن آشپزی شد. ابن ندیم بیش از ده عنوان کتاب آشپزی در الفهرست ثبت کرده؛ از جمله کتب الطبیخ (بغدادی)، فضائل السکباج (جحظه 326 ه‍/941م، شاعر و خواننده قرن چهارم)، الطبیخ (ابراهیم بن عباس موصلی)، الطبیخ (مرضی رازی)، الطبیخ (ابن ماسویه)، همین عنوان از احمد بن طبیب سرخسی و دیگران.

در این دوره ادیان مختلف بخصوص مسیحیان در زمینه استفاده از مشروبات بر روی مسلمانان اثر گذاشتند. آنان به طور مداوم با مسلمین در ارتباط بودند و  مسلمان برخی از جشنهای آنها را دیده و یا حتی در آن شرکت می‌کردند. آنان در جشنهای خود مخصوصاً در جشن عید پاک، از شراب استفاده می‌نمودند و مست بودند.

در این پژوهش سعی شده به مسائل اطعمه و اشربه در دوره عباسیان پراخته و به سؤالاتی در این زمینه پاسخ داده شود از جمله این سؤالات: دیدگاه اسلام درباره خوردنیها و آشامیدنیهای حرام و حلال چیست؟ در دوره عباسیان در سرزمین اسلامی چه محصولاتی وجود داشته و در مواقع کمبود محصولات، مردم چگونه مشکلات خود را حل می‌کردند؟ مواد اصلی غذاها از کجا و به چه صورتی تأمین می‌شد؟ خلفا و حکمرانان چه نقشی در تنوع اطعمه و اشربه داشته‌اند و در میهمانیها و اعیاد اغلب از چه چیزهایی استفاده می‌نمودند؟ انواع غذاهای مورد استفاده مردم عادی، تنگدستان، ثروتمندان، خلفا و وزراء چه بوده و هزینه‌هایی که در این رابطه مصرف می‌شده چه میزان بوده است؟ غذاها چگونه آماده و توزیع می‌شد؟ اصول و آداب سفره چه بود؟ و...

تحقیق حاضر که با استفاده از منابع و مآخذ (فارسی و عربی) و مراکز بسیار غنی و گسترده (کتابخانه‌های تهران و آستان قدس رضوی...) انجام شده پاسخگوی بسیاری از این پرسشها و سؤالات مشابه دیگر می‌باشد. 

 

هدف از پژوهش

هدف از پژوهش «آشنایی با انواع خوردنیها و آشامیدنیهای معمول و مرسوم دوران عباسی که مورد توجه مردم عادی و خواص و درباریان بوده است و چگونگی طبخ غذاها و مراکزی که مواد اولیه اغذیه را تولید و به فروش می‌رساندند» بوده است.

با توجه به ضرورت آشنایی با این بخشِ فرهنگی، اجتماعی زندگی مردم در عصر عباسیان، که بسیار کم به آن توجه شده، لازم بود که پژوهشی با این موضوع انجام شود تا مسائلی که در این رابطه به صورت پراکنده در کتب مختلف از جمله زندگینامه‌ها، کتب تمدنی و سفرنامه‌ها نوشته شده است، به صورت منسجم در مجموعه‌ای با این عنوان آورده شود. برای رسیدن به این هدف لازم است با استفاده از منابع و مآخذو پژوهشهای پراکنده پیشین که در این رابطه انجام شده، سبک و انواع اطعمه و اشربه حرام و حلال، محصولات و تجارت و بازرگانی آن دوره، توجه جامعه اسلامی و خلافت و مشاغل و حِرَفی مربوط به آن، جمع‌آوری و اطلاعاتی کسب گردد و امید است که تحقیق حاضر که حاصل تلاش فراوان و استفاده از منابع (فارسی و عربی) و مراکز غنی در این زمینه می‌باشد هم عامل آشنایی دیگران با این بخش فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی و هم باعث ایجاد انگیزه‌ای برای سایر علاقمندان به ویژه جوانان باشد تا به پژوهشهای مانند این بپردازند. 

 

پیشینه تحقیق

بی‌تردید تمدن اسلامی در عصر عباسیان (132-656ه‍.ق) پرشکوه‌ترین دوره‌های خود را تجربه کرده و درخشانترین دستاوردهای علمی و تمدنی را تقدیم بشریت نموده است. تمدن عصر عباسی، به تنهایی یک جهان است. این تمدن، جهانی از رفتارهای تکامل‌بخش و متقابل سرزمین، انسان، زمان و حوادث است که همدیگر را تکمیل می‌کنند.

در رابطه با تمدن عباسیان کتب مختلفی نوشته شده البته علاوه بر این کتب، در زندگینامه‌ها، سفرنامه‌ها و کتابهای تاریخی نیز اشارات مختصر، پراکنده و کوتاهی درباره اطعمه و اشربه شده اما در رابطه با این موضوع متون و مجموعه‌ای منسجم و یکپارچه و مستقل مشاهده نشده است و این امر انگیزه‌ای برای انجام پژوهش و تحقیق در این زمینه شد.

 

روش تحقیق

روش تحقیق براساس کتابخانه و منابع بوده است و برای دسترسی به این کتب از کتابخانه‌هایی که نسخ خطی و قدیمی در آن نگهداری می‌شود، استفاده شده است.

برای تدوین این رساله با مشکلاتی روبرو بودم از جمله: عربی بودن منابع، عدم وجود منابعی به عنوان نمونه کار، عدم وجود کتابخانه‌ای که همه منابع مورد نظر در آنجا حفظ و نگهداری شود بخصوص در شهر تهران البته کتابخانه آستان قدس بسیار غنی بود ولی به دلیل بُعد مسافت و مشکل اقامت، استفاده از مکرر از آن میسر نبود.

از این رو با تماس‌های مداوم و مراجعاتی که با اساتید محترم راهنما و مشاور، آقایان دکتر حیدرنیا و دکتر نصیریان داشتم و استفاده از کتابخانه‌های مختلف شهر تهران و چندین بار حضور در کتابخانه آستان قدس رضوی (که واقعاً کتابخانه‌ای غنی بود)، راهنمایی‌های بی‌دریغ ایشان، چراغ راهم شد و این مشکل تا حدودی برطرف گردید.

 

ضرورت مسئله

در دوره پیش از عباسیان، نوع تغذیه مردم غالباً ساده بود و معمولاً از غذاهایی مانند شیر و خرما، عسل و گوشت استفاده می‌شد اما در این دوره تنوع اطعمه و اشربه بیشتر شد. عامل ایجاد این تنوع، برخورد با ملل و ادیان مختلف بخصوص ایرانیان و مسیحیان بود. ایرانیان که به عنوان یکی از عوامل اصلی شکل گیری این حکومت بودند تا مدتهای زیادی در امور مربوط به خلافت نقش داشتند و طبخ بسیاری از غذاها از آنها فرا گرفته شد بخصوص در زمان هارون‌الرشید که اوج توجه به غذاها و پخت و پزهای متفاوت بود و در زمان معتصم نیز که شروع ورود ترکان به دربار بود حضور ایرانیان کمرنگ شد و اعراب تحت تأثیر ترکان قرار گرفتند و این تأثیرگذاری در تمام جنبه‌های مختلف حتی در نوع تغذیه آنها دیده می‌شود.

در این پژوهش لازم است که با استفاده از منابع و اطلاعات فارسی و عربی موجود در این باره، اطعمه و اشربه دوره عباسیان با شریعت اسلام انطباق داده شود و متون فقهی در این رابطه مورد بررسی قرار گیرد تا میزان توجه مردم و خلفا به اغذیه حرام و حلال مشخص شده و انواع خوراکیها(گوشتی، گیاهی، نان، غذای مشترک بین توانگران و تنگدستان، شیرینی‌ها و...) و مشاغل و حِرَف مرتبط با اطعمه و اشربه، شرابکده‌ها و شرابخانه‌ها، مجالس شراب، سوخت و...در این برهه زمانی مورد بررسی قرار گیرد.

 

دانلود اطعمه و اشربه معمول و مرسوم مردم در عصر عباسیان از ابتدا تا سال 656 ه‍.ق.



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/2 ساعت 3:3 ع توسط admin


اصل حاکمیت اراده در قراردادها

پروپوزال و روش تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق اصل حاکمیت اراده در قراردادها *به همراه پاورپوینت اصل حاکمیت اراده در قراردادها در 11 اسلاید رشته حقوق گرایش حقوق خصوصی واحد درسی روش تحقیق و سمینار چکیده عقد یا قرارداد یا معامله گونه ای عمل ارادی اجتماعی است که نیاز مادی یا معنوی انسان را به طور متقابل برطرف می

دانلود اصل حاکمیت اراده  در قراردادها

پروپوزال و روش تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق اصل حاکمیت اراده  در قراردادها به همراه پاورپوینت اصل حاکمیت اراده  در قراردادها  در 11 اسلاید دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کا
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 189 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40

 

پروپوزال و روش تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق

اصل حاکمیت اراده  در قراردادها

 

*به همراه پاورپوینت اصل حاکمیت اراده  در قراردادها  در 11 اسلاید

رشته: حقوق

گرایش: حقوق خصوصی

واحد درسی: روش تحقیق و سمینار

 

چکیده :

 

عقد یا قرارداد یا معامله : گونه ای عمل ارادی اجتماعی است که نیاز مادی یا معنوی انسان را به طور متقابل برطرف می سازد . وصف ارادی بیانگر خاستگاه اصلی قرارداد یعنی اراده است و صفت اجتماعی حضور قانون را برای تحقق و عتبار قرارداد نشان می دهد . اراده در لغت به معنی خواستن مقصد داشتن است و در حقوق ایران نیز می توان اراده را به خواستن معنی کرد و براساس تحقیلی که از حالات روانی و مراحل مختلف آن به استناد مقررات قانونی بعمل می آید برای اراده یا خواستن دو حالت جداگانه درونی شناخته می شود ، یکی رضا و دیگری قصد که از آن به قصد انشاء تعبیر می شود ( بند 1 ماده 190 قانون مدنی ) . معنی قرارداد در لغت و محاورات عمومی و نیز در اصطلاح خاص حقوقی یکی است یعنی همکاری متقابل اراده دو یا چند شخص در ایجاد ماهیت حقوقی . (کاتوزیان، ناسر، 1389،ج3)

 

مقدمه

عقید یا معادله گونه ای عمل ارادی اجتماعی است که نیاز مادی  یا معنوی انسان را به طور متقابل برطرف می سازد: مثلا خرید مقداری برنج نیاز فروشنده به پول ونیاز خریدار به برنج مرتفع می شود.

وصف ارادی بیانگر خواستگاه اصلی قرار دارد یعنی اراده انسان است وضیعت اجتماعی، ضرورت  حضور قانون را برای تحقق واعتبار قراردادنشان می دهد.نتیجه کوتاه این توصیف، حاکمیت اداره در قرارداد به چهار چوب  قانون است. حاکمیت اراده در قرارداد و به طور مطلق در اعمال حقوقی،اصلی است که چز حاکمیت اراده در قراردادر موار حاکمیت اراده در قرارداد برخورد با نظم جامعه و پاسدار آن یعنی قانون پذیرفته شده است.

این اصل لازمه ی کرامت وآزادی که خداوند به انسان بخشیده است.بنابراین برای اعتبار قرارداد رومینا شناخته می شود، اراده وقانون(تعریف اراده در لغت به معنی خواستن وقید داشتن است.در اصلاح حقوق ایران نیز می توان ، اراده را به خواستن معنی کرد.)

منتهی هنگام که از شرایط روانی معامله یا ارتقاع کننده در ایران بحث به میان می آید براساس تحلیلی که از حالات درونی و مراحل مختلف آن به اسنا مقررات قانونی به عمل می آید برای اراه یا خواست دو حالت جداگانه درونی شناخته می شود.یکی رضا ودیگری قصد که از آن به قصد که از آن به قصد انشاتعبیر شده است.(بند 1ماده190 قانون مدنی) اراده گاهی به معنی قصد ورضا با هم به کار می ر. وزمانی فقط به قصد انشا اطلاق می شود.

با در نظر گرفتن مطالب بابا لازم است در اینجا مشخص کنیم که منظور از اراده که حاکمیت آن به عنوان اصل مورد بررسی قرارداد به معنی اراده انشایی یعنی قصد انشاء است. ( شهیدی، مهدی ، 1380ج.1.)

 

 

 

دانلود اصل حاکمیت اراده  در قراردادها



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/2 ساعت 3:2 ع توسط admin


نگرشی بر اقتصاد روستایی ایران

پایان نامه نگرشی بر اقتصاد روستایی ایران مقدمه اقتصاد روستایی شامل تمام فعالیتهای اقتصاد کشاورزی و غیر کشاورزی در مناطق روستایی است از آنجایی که هدف غایی علم اقتصاد تامین مواد غذایی و رفاه عمومی تلقی می شود، لذا بررسی وضعیت و چگونگی انجام فعالیتهای کشاورزی در اقتصاد روستایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در شرایط فعلی، کشاورزی م

دانلود نگرشی بر اقتصاد روستایی ایران

پایان نامه نگرشی بر اقتصاد روستایی ایران دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود کتاب دانلود نمونه سوالات دانلود جزوه آموز
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل docx
حجم فایل 6103 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 250

 

 پایان نامه نگرشی بر اقتصاد روستایی ایران

 

مقدمه

اقتصاد روستایی شامل تمام فعالیتهای اقتصاد کشاورزی و غیر کشاورزی در مناطق روستایی است. از آنجایی که هدف غایی علم اقتصاد تامین مواد غذایی و رفاه عمومی تلقی می شود، لذا بررسی وضعیت و چگونگی انجام فعالیتهای کشاورزی در اقتصاد روستایی کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در شرایط فعلی، کشاورزی مهمترین فعالیت اقتصادی در اغلب روستاهای ایران بوده و لازم است به عنوان محور برنامه های توسعه قرار گیرد. محوریت کشاورزی و روستا در برنامه های توسعه به این معنی است که از بخشی نگری محض پرهیز شده و مناطق روستایی به عنوان مکانهای تولیدی مورد توجه جدی قرار گیرد و همه بخشهای اقتصادی در راستای تحقق اهداف توسعه ملی، به صورت هماهنگ و مکمل عمل کنند.

محدودیت زمین و عوامل تولید از یک سو و افزایش جمعیت از طرف دیگر، بازدهی تولیدی زمین را کاهش داده و اقتصاد نواحی روستایی را ناپایدار ساخته است. افزایش نیاز کشور به مواد غذایی، لزوم توسعه هماهنگ نواحی روستایی به منظور ایجاد تعادلهای منطقه ای ، محدودیت های منابع تولید در نواحی روستایی، محدودیت سرمایه و نیروی انسانی متخصص، عقب ماندگی تکنولوژیک و الگوهای توسعه تمرکزگرا از عمده چالش های محیطی ، اقتصادی و اجتماعی نواحی روستایی در دهه آینده تلقی می گردد. راهکار لازم برای رهایی از چالش های مذکور شناخت قابلیت ها و محدودیتهای نواحی روستایی؛ تنوع بخشی به اقتصاد روستایی و رواج فعالیتهای جدید است. این راهکار می تواند وابستگی اقتصاد روستایی به اقتصاد کشاورزی را کاهش دهد. چرا که اقتصاد کشاورزی در ایران به شرایط محیطی و اقلیمی وابسته بوده و نوسانات اقلیمی در درآمد کشاورزان بسیار موثر است. افزایش تولید و درآمد ، مدیریت منابع تولید و از بین بردن فقر در نواحی روستایی از مهمترین وظایف برنامه ریزان اقتصاد روستایی است.

کتاب حاضر با جهت گیری در موارد فوق تدوین گردیده و امید است بتواند با شناخت دقیق ابعاد و چالشها اقتصاد روستایی، راهکار های لازم در جهت بهبود وضع موجود ارائه نماید. جهت گیری اصلی کتاب آشنایی دانشجویان و مطالعه کنندگان با مسائل اقتصادی نواحی روستایی است. مطالعه ای کتاب برای دانشجویان در دروس؛ اقتصاد روستایی، توسعه و برنامه ریزی روستایی توصیه می گردد.

 

فهرست

فصل اول : مبانی اقتصاد روستا

موضوع علم اقتصاد   9

رابطه اقتصاد و جغرافیا   ….  ..12

موضوعات علم اقتصاد   .17

اقتصاد تولید کشاورزی .20?

بنیان اقتصادی   ..22

بنیان های اقتصادی اجتماعی جامعه   22

نظام اقتصادی   24

انواع نظامهای اقتصادی   25

سازمان فعالیتهای اقتصادی   31

عوامل توسعه اقتصادی روستا    35

جمعیت   36

سرمایه و سرمایه‌گذاری   38

ابداعات   40

مبادلات بین‌المللی   41

رشد جمعیت و توسعه اقتصادی   42

رشد جمعیت و توسعه اقتصادیدر روستا   44

موانع توسعه اقتصادی روستا    46

دورهای باطل فقر   47

نرخ ناچیز تمرکز سرمایه   48

موانع اجتماعی فرهنگی   49

تنگناههای کشاورزی   50

کمبود نیروی انسانی متخصص و ماهر..   .51

مفاهیم و اصطلاحات پایه در اقتصاد روستایی.52

فصل دوم : کشاورزی واقتصاد روستایی

اقتصاد روستایی ….59

کشاورزی و اقتصاد ملی   60

کشاورزی و توسعه روستایی   66

چالش‌های عمده توسعه روستایی   71

کشاورزی و توسعه اقتصادی روستا   79

فرایند تولید در بخش کشاورزی   77

مهاجرت و اقتصاد روستایی   81

سیاستهای تحول اقتصاد روستایی   83

نقش دولت در اقتصاد روستایی و کشاورزی   86

ضرورتهای دخالت دولت در بخش کشاورزی..87

علل عقب‌ ماندگی اقتصادی نواحی روستایی   88

علل درونی   90

ـ بالا بودن نرخ رشد‌ جمعیت   90

ـ  عدم دسترسی به امکانات عمومی:   92

ـ غلبه داشتن کشاورزی‌ سنتی به عنوان  مهمترین بخش اشتغال و تولید   92

ـ  محدودیت منابع تولید‌   93

ـ  عدم وجود قوه خلاقیت و ابتکار   94

ـ کمبود سرمایه‌ و کالاهای سرمایه‌ای   94

ـ کوچکی، تعدد وپراکندگی قطعات زراعی   95

عوامل بیرونی   ….98

ـ دو گانگی چند گانگی اقتصادی کشور   98

ـ عقب‌ ماندگی تکنولوژی   99

ـ نابرابری   100

- درآمد – هزینه خانوار شهری و روستایی….   …103

ـ الگوهای توسعه   .105

- قوانین و مقررات و اثرات اقتصاد سیاسی…106

نقش مسکن در اقتصاد روستایی   109

تاثیر فعالیت اقتصادی بر روی اشکال مساکن   110

سازمانهای مدیریتی روستا   115

توسعه‌ نظام‌ دانش‌ و اطلاعات‌ کشاورزی …111

فصل سوم : بنیانهای اقتصادی روستا

منابع و عوامل تولید بخش کشاورزی   ..118

زمین   118

تقسیم بندی اقتصادی زمین   130

آب   125

پائین بودن راندمان آبیاری   142

اقتصاد آب در مناطق روستایی   144

عرضه اقتصادی آب   144

تقاضای آب   145

نیروی انسانی   149

راهبردهای بکارگیری نیروی کار مازاد   155

اشتغال و بیکاری در مناطق روستایی   156

اشتغال در مناطق روستایی   158

وضعیت اشتغال و تحولات آن در بخشهای مختلف اقتصادی   162

ساخت آموزشی شاغلین بخش کشاورزی   168

سرمایه   170

نقش سرمایه در بخش کشاورزی   170

اهمیت تمرکز سرمایه در مناطق روستایی   173

منابع تامین سرمایه   175

- منابع مالی رسمی   176

منابع مالی غیر رسمی   188

زمینه های سرمایه گذاری در روستا   193

نقش سرمایه به عنوان یک عامل تولید   194

سرمایه‌گذاری در جهت‌ توسعه‌ و بهبود استفاده از منابع آب و زمین   192

سرمایه‌گذاری در زمینه‌های نیروی انسانی و تحقیقات   199

نقش بازاریابی در اقتصاد روستایی   209

بازاریابی محصولات کشاورزی   209

عملیات بازاریابی   212

عوامل بازار   215

شیوه بررسی اقتصاد روستا 226

فصل چهارم  صنایع روستایی

صنایع روستایی، تعاریف و ویژگیها   220

خصوصیات‌ و ویژگیهای صنایع روستایی ….222

صنایع روستایی در ایران ….223

توسعه‌ صنایع‌ روستایی با هدف توسعه روستایی   228

توسعه‌ صنایع روستایی با  هدف  توسعه بخش کشاورزی..231

تعریف صنایع روستایی در ایران   242

نواحی صنعتی روستایی   245

مزایای ایجاد نواحی روستایی . 246

موانع توسعه صنعتی روستاها   248

منابع  268

 

دانلود نگرشی بر اقتصاد روستایی ایران



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/2 ساعت 3:2 ع توسط admin


تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی

پایان نامه تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی پیش درآمد در بین اقسام هنر، هنر شعر در تمام زمینه‌های خود آگنده از مضامین نغز و لطیفی در تجلی اندیشه‌های مختلف بشری است به خصوص در تجلی اندیشه‌های دینی و مذهبی، اسلامی و قرآنی این اندیشه‌ها در وجود شاعران متعهدی که به مدح و منقبت اهل بیت نبوت و ولایت زبان گشوده اند، آثار ارزشمند و ماندگاری از

دانلود تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی

پایان نامه تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی  دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود کتاب دانلود نمونه سوالات دانلود ج
دسته بندی زبان و ادبیات فارسی
فرمت فایل docx
حجم فایل 264 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 450

 

پایان نامه تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی 

*ضمیمه 195 صفحه رایگان با موضوع امام علی (ع)

پیش درآمد:

در بین اقسام هنر، هنر شعر در تمام زمینه‌های خود آگنده از مضامین نغز و لطیفی در تجلی اندیشه‌های مختلف بشری است. به خصوص در تجلی اندیشه‌های دینی و مذهبی، اسلامی و قرآنی. این اندیشه‌ها در وجود شاعران متعهدی که به مدح و منقبت اهل بیت نبوت و ولایت زبان گشوده اند، آثار ارزشمند و ماندگاری از خود به یادگار گذاشته اند که در این آثار لطافت‌های روح بشری، منزلت انسان، سیر و سلوک، عشق و عرفان و … موج می زند.

از افتخارات ادبیات خصوصاً نظم (شعر) تجلی، اندیشه، افکار، رفتار، حوادث، حماسه و انقلاب حضرت علی 7 است که بدون شک و تردید باید گفت حضرت علی 7 به ادبیات نوعی روح معنوی داده است، چرا که هر جا صحبت از ادبیات حماسی و انقلابی است، بیش و کم نام حضرت علی 7 هم می باشد. شاعران برای کوبیدن فساد و ستم، ریا و توجه به عدالت، مردانگی، شجاعت و ایمان از روح و مرام و مسلک باشکوه و انقلابی حضرت علی 7الهام می‌گیرند.

حضرت علی 7با ایمان به وفاداری، عدالت، قضاوت، شجاعت، بردباری، تواضع، علم، زهد، تقوا، فضیلت، طریقت، شهادت، کرامت و … چنان تأثیری در ادبیات گذاشته که دیوان کمتر شاعر متعهد شیعی را می توان از آغاز ادب فارسی تاکنون سراغ گرفت که غزل، قصیده، دوبیتی، رباعی و مثنوی و … مزین به این اوصاف نباشد. راستی رمز و راز این عظمت را باید در چه چیزی جست؟ در یک چیز و آن این که علی 7 حقیقت است و بس. 

فهرست

تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی   1

پیش درآمد طرح: مثنوی علی‌نامه   2

پیش درآمد:   8

علی   13

زندگی نامه   15

آرامش دلها   16

آسمان آفتاب   16

آسمان لافتی   17

آسمان عدل پرور   18

آسمان آفتاب   19

آفتاب کبریا   21

آفتاب شرع   21

آفتاب عالم آسمان   21

آفتاب فروزان   22

آگاه اسرار   22

آمر به معروف   23

آیت پروردگار   24

آیت اجدال خدا   25

آیت فضیلت   26

آیت محکم   26

آیت رازگوی قرآن   26

آیت وحدت   27

آیینه‌ی جمال توحید   27

آیینه‌ی جمال یزدان   28

آیینه‌ی خدانما   28

آینه‌ی ذات کردگار   29

آینه‌ی سکندر   29

آینه‌ی عبرت   30

آینه‌ی غیب نما   30

آیه اکبر   30

الف   31

اب الائمه المؤمنین   31

ابوالحسن   32

استاد طریقت   32

اسم اعظم   34

اصل شجاعت   34

افتخار عالم و آدم   35

اکسیر اعظم   35

امام بر حق   35

امام شیعیان   37

امام انس و جان   38

امام انام   38

امام بردباران   39

امام هُدی   40

امام المتقین   40

امام العارفین   41

امیرالمؤمنین   41

امیر عاشقان   45

امیر عرب   45

امیر قائد و قائم   45

امیر شوکت   45

امیر دوسرا   46

امیر لوکشف   46

امیر عشق   46

امیر مُلک ولایت   47

امیر یثرب   47

امیر عدوبند   47

امیر دریادل   48

امیر عرش   48

امیر جمله‌ی مردان   48

انسان کامل   49

ب   50

باب علم و دانش   50

باب نجات   51

باب شبیر و شَبر   51

باب مجتبی   52

باعث ایجاد خلق   52

باب رسالت   53

بت شکن   54

بحر کرامت   55

بحر علوم   56

بحر حلم   56

بحر امان   56

بحر حیا   57

بدرالدجی   57

برگزیده خدا   58

برج مه هل اتی   58

برادر پیامبر   60

بسم الله مطلق   61

بلبل گویای اسرار   61

بنده‌ی بی‌نظیر   61

بوتراب   62

بهترین دارو   64

پ   65

پادشاه اتقیا   65

پادشاه لوکشف   66

پادشاه ذوالکرم   66

پادشاه آسمان   66

پادشاه باوقار   67

پادشاه لامکان   67

پادشاه ذوالنعم   68

پادشاه دین   68

پادشه ارض و سما   69

پادشه دادگر   69

پادشه بنده نواز   70

پدر امت   70

پدر عرفان   71

پدر عالم هستی   72

پرده گشا   72

پرورده نور خدا   72

پیشگام مؤمنان   73

پیشوای دین   75

پیر استاد   75

پیر مردان   75

پیر مغان   76

پیشوای خلق   77

پهلوان عرشه‌ی منبر   77

ت   78

تاج دار خیل اعطاء   78

تاج بخش شهر یاران   79

تکیه گاه انبیا   80

تأویل وحی   81

تکرار آفرینش خدا   81

ترازوی عدل   81

ج   82

جام مصفا   82

جامع قرآن   82

جان یزدان   84

جان جاودان   85

جان بخش   85

جان پیمبر   85

جانشین محمّد (ص)   86

جمال بی نشان   89

جلوه ذات خدایی   89

ح   89

حافظ قرآن   89

حافظ احکام دین   89

حاکم بر حق   90

حاکم یوم‌الحساب   90

حامی یتیمان   90

حامی قرآن   90

حامی ستمدیدگان   91

حامی دین   92

حبل‌المتین   93

حجت عصر   94

حجت کردگار   94

حقیقت حق   95

حصن حصین   95

حضرت مهر   95

حلال مشکلات   96

حیدر   97

حیدر صفدر   100

حیدر دلال سوار   101

حیدر خیبرگشا   101

حیدر لشکرشکن   102

حیدر کرار   103

خادم دین نبی   104

خاصف‌النعل   104

خاضع مهربان   105

خانه‌زاد خدا   105

خانقاه عشق   105

خازن سبحان   106

خدیو ملک هستی   106

خدیو عدل و داد   107

خداوند نعمت   108

خسرو دنیا و دین   108

خسرو ملک هُدی   108

خسرو دلدل سوار   109

خسرو یوم الغدیر   109

خضر خجسته پی   110

خط امان   111

خواجه قنبر   111

خورشید حیات   112

خواجه‌ی بر حبین   112

خورشید صفا   113

خیر البریه   113

چراغ وحدت   113

چراغ جان   114

چشمه نور ازلی   114

چشم حق   114

د   114

دافع‌البلایا   114

دائم الذکر   115

در مدینه علم   115

دُر دریای حقیقت   117

دُر دریای فتوت   117

دُر دریای سرمد   118

دُر بحر لافتی   118

دُر شهامت   118

دستگیر درماندگان   118

دست خدا   119

دریای بی ساحل   119

دریای وفا   120

دریای کرم   120

دلیر میدان   120

دیباچه مروت   120

ر   120

راز خدا   120

راز خلقت   120

رایت دین   121

رایح آل محمّد   121

رحمت مطلق   121

رمز هستی   121

رکن ایمان   122

روح ایمان   122

روح قرآن   122

روح ولایت   123

روح سخاوت   123

روشنایی بخش   124

رهبر راه حقیقت   124

رهنمای آوارگان   124

رهنمای عالم   124

ز   125

زاده کعبه   125

زاهد زاهد   126

زبده‌ی عالم   127

زبده‌ی حق   127

زوج زهرای بتول   127

...

دانلود تجلی اوصاف امام علی (ع) در ادب فارسی



  



نوشته شده در تاریخ 95/5/2 ساعت 3:2 ع توسط admin


افسردگی در زنان

پایان نامه افسردگی در زنان چکیده با آنکه در دهه های اخیر‘ پیشرفت های سریع و شگفت انگیزی نصیب جامعه پزشکی گردیده با این حال یک نوع حس بلاتکلیفی و سرماخوردگی نهانی در بین مردم به ویژه در گروه زنان گردیده است این ناراحتی های گوناگون روانی طبیعتاً جسم آدمی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و شخص را تا سر منزل بیماری های روان تنی و روانی مانند « ا

دانلود افسردگی در زنان

پایان نامه افسردگی در زنان دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود کتاب دانلود نمونه سوالات دانلود جزوه آموزشی دانلود طرح
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 144 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50

 

پایان نامه افسردگی در زنان

چکیده

 

با آنکه در دهه های اخیر‘ پیشرفت های سریع و شگفت انگیزی نصیب جامعه پزشکی گردیده با این حال یک نوع حس بلاتکلیفی و سرماخوردگی نهانی در بین مردم به ویژه در گروه زنان گردیده است. این ناراحتی های گوناگون روانی طبیعتاً جسم آدمی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و شخص را تا سر منزل بیماری های روان تنی و روانی مانند « افسردگی » که یکی از عواقب آن خودکشی است می رساند. به عقیده عده ای از دانشمندان بیش از 60 درصد بیماری های جسمی اغلب به علت فشارهای روانی و عوارض گوناگونی بر دستگاههای مختلف بدن و از جمله کاهش عمر طبیعی شخص می گذارد.

 

در جامعه ی کنونی که مملو از مشکلات و محیط های متشنج است‘ زمینه ی بیش تری برای بروز بیماری های روانی مهیا شده است و به طبع افسردگی هم به خصوص در زنان روبه افزایش است. به همین علت در این تحقیق ( افسردگی در زنان ) سعی بر شناسایی این بیماری و عوامل به وجود آورنده ی آن به خصوص در زنان شده است و در آخر راه های کسب آرامش از نظر روان شناسی و دیدگاه های قرآن و روایات در مورد افسردگی بیان شده است.

 

روش تحقیق در این مقاله بر اساس روش کتابخانه ای و روش اسناد و مدارکی و توصیفی و همچنین از منابع دست اول دینی ( قرآن‘ نهج البلاغه و غررالحکم ) و دیگر منابع دست دوم استفاده شده است.

 

افسردگی یک انحراف خلقی است به عبارت دیگر افکار منحرف و فریب آلود مجموعه ای از احساسات و غم و اندوه‘ عدم اعتماد به نفس‘ بی تفاوتی‘ بی حوصلگی‘ خستگی و ضعف و ... را تحت عنوان افسردگی در فرد به وجود آورده است. علل افسردگی عبارتند از : علل شیمیایی‘ نورونی‘ سکته‘ سیستم اندوکرین‘ افکار منفی و علل ژنتیکی.

 

افسردگی عمده در میان زنان 18 تا 44 ساله بیشتر شیوع دارد و معمولأ در اواخر دهه بیست زندگی آغاز می شود. در اوایل دهه بیست زندگی ناسازگاریهای زناشویی‘ برای کسانی که ازدواج کرده اند‘ اغلب به نقطه اوج خود می رسد. در گـذشته‘ رایـج ترین داروهـای درمـان افـسردگی‘ داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای؛ ایمی پرامین ( توفرانیل ) و آمی تریپ تیلین ( ایلاویل ) یا بعد از موفقیت این داروها‘ بازدارنده های منوآمین اکسیداز فنلزین ( نوردیل ) و سولفات ترانیل سیپرمین ( پارنات ) بودند. در اکثر موارد‘ این داروها عوارض جانبی ( خشک شدن دهان‘ خواب آلودگی‘ سرگیجه و افزایش وزن ) به همراه دارند و نمی توانند از آن ها برای کسانی که به بیماری های متعدد دیگری دچار هستند‘ استفاده کرد.

 

راه های کسب آرامش از نظر روان شناسی عبارتند از :توقعات خود را کاهش دهید؛ برای کسب آرامش‘ صراحت گفتار داشته باشید.

 

راه های کسب آرامش از نظر قرآن و روایات عبارتند از : خداوند می فرماید : « وَ مَن أعرَضَ عَن ذِکری فَإنَّ لَهُ معشیةً فَتنَتاً. طه 124

 

و هر که از یاد من دل بگرداند‘در حقیقت زندگی تنگ و سختی خواهد داشت. »

 

و نیز در سوره رعد آیه 27 می فرماید :

 

« ... إلا بِذِکرِاللّه تَطمَئِنَّ القلوب . آگاه باشید که دل ها با یاد خدا آرامش می یابد. »

 

رسول الله ( ص ) می فرمایند : « إن هَدفی فی الدُنیا یحبُکَ اللّهُ وَ إن هَدفیما ایدی الناس یحبُکَ الناسُ : به دنیا بی رغبت باش‘ تا خداوند دوستت بدارد به آن چه در دست مردم است بی اعتنا باش تا مردم دوستت بدارند. »

 

امام علی ( ع ) می فرمایند : « أعظمُ البَلاءِ إنقِطاعِ الرَّجاء : بزرگ ترین بلا نومیدی است. »

 

در سخنی دیگر آن حضرت فرموده اند که : « قَتَلَ القُنوطُ صاحِبَهُ : نومیدی‘ صاحب خود را می کشد.»

 

امام باقر ( ع ) می فرمایند : « َیرُالمالِ الثِّقَةُ بِاللّهِ والأسِ مِمّا فی ایدی الناسِ : بهترین سرمایه اعتماد به خداست و چشم طمع برکندن از آن چه مردم دارند. »

 

امام صادق ( ع ) می فرمایند : « الیأسُ مِمّا فی ایدی الناسِ عزّ المؤمِنِ فی دینِهِ : قطع امید کردن از آن چه مردم دارند‘ مایه عزت دین مؤمن است. »

 

کلید واژه:

 

 افسردگی: به معنای غم و اندوه‘ ملال و بیحالی است که واسطه میان غم اندوه و شاد است. یک حالت‘ شادی و نشاط و حالت دیگر غم و اندوه. اما وقتی که غم و شادی طبیعی نبود و غم و مکروهی هم عارض نگردیده باشد این حالت بینابین را افسردگی گویند.

 

فهرست مطالب

 

فصل اول

کلیات........................................ 1

 

فصل دوم: افسردگی

 

افسردگی .........................................  7

 

تاریخچه افسردگی .................................  7

 

علل افسردگی .....................................  8

 

افسردگی در زنان ................................  11

 

نشانه های بیماری ...............................  12

 

فصل سوم : افسردگی در سنین مختلف

 

افسردگی در دوره پیش از یائسگی ..................  14

 

افسردگی در دهه های چهل و پنجاه .................  15

 

افسردگی در افراد مسن ...........................  16

 

فصل چهارم: اختلال افسردگی مانیک

 

علائم و نشانه های افسردگی مانیک .................  18

 

انواع شیوه های درمان ...........................  19

 

داروهای ضد افسردگی .............................  20

 

فصل پنجم :ختلال شیدایی ـ افسردگی

 

اختلال شیدایی ـ افسردگی .........................  22

 

علائم اختلال شیدایی ـ افسردگی ....................  23

 

درمان اختلال شیدایی ـ افسردگی ...................  23

 

الکتروشوک درمانی ...............................  24

 

فصل ششم : اختلال افسردگی خویی

 

اختلال افسردگی خویی .............................  27

 

علائم افسردگی خویی ..............................  27

 

درمان افسردگی خویی .............................  28

 

- شناخت درمانی ................................  28

 

- رفتار درمانی ................................  28

 

- دارو درمانی .................................  29

 

فصل هفتم : راههای کسب آرامش از نظر روان شناسی ؛ قرآن و روایات

 

روش های کسب آرامش از نظر روان شناسی ............  31

 

1. توقعات خود را کاهش دهید ....................  31

 

2. برای کسب آرامش صراحت گفتار داشته باشید .....  32

 

3. روش های دیگر به دست آوردن آرامش ............  33

 

افسردگی از دیدگاه قرآن .........................  35

 

افسردگی از دیدگاه روایات .......................  37

 

نتایج و پیشنهادها ..............................  39

 

فهرست منابع و مآخذ .............................  41

دانلود افسردگی در زنان



  





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ